۱۲۰۰ نظامی سودان جنوبی کشته شدند/ بحران سازی جوبا برای فرار از مشکلات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی اعلام کردند: هواپیماهای جنگی سودان صبح امروز شهر “بنتیو” در مرز با سودان جنوبی را بمباران کردند.

شاهدان مذکور با اشاره به تلفات این حمله بیان کردند: انفجارهای شدیدی شهر “بنتیو” را لرزاند و هواپیماها یک پل استراتژیک و یک بازار بومی را هدف قرار دادند که طی آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر “ماک پل” از مسئولان اطلاعاتی سودان جنوبی ضمن تحریک آمیز توصیف کردن نقض حاکمیت اراضی سودان جنوبی اعلام کرد: تیمی برای تحقیق درباره تعداد کشته های این حملات به منطقه اعزام شده است.

خبر دیگر اینکه “کمال معروف” فرمانده نیروهای سودانی در شهر هجلیج اعلام کرد: تاکنون ۱۲۰۰ نفر از نظامیان سودان جنوبی در درگیری ها با ارتش سودان کشته شده اند.

این در حالی است که برخی منابع وابسته به مسیحیان پروتستان بیان کردند: صدها نفر از افراطیون دو روز قبل به کلیسایی متعلق به فرقه پروتستانها در خارطوم حمله کردند.

از سوی دیگر “ایگور خوخلوف” یک تحلیلگر روس با اشاره به شرایط سودان معتقد است: سودان جنوبی با مشکلات فراوانی که موجودیت آن را تهدید می کند روبرو است.

وی افزود: مقامات جوبا برای فرار از مشکلات دست به بحران سازی داده تا توجه مردم سودان جنوبی را از مشکلات بی شماری که با آن دست و پنجه نرم می کنند منحرف سازند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.