۱۲۵ مقاله ISI توسط اساتید دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین به چاپ رسید

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

۱۲۵ مقاله ISI توسط اساتید دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین به چاپ رسید

125 مقاله ISI توسط اساتید دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین به چاپ رسید

معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از چاپ ۱۲۵ مقاله ISI از اساتید دانشگاه از ابتدای مهرماه سال قبل تاکنون خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل ازایرنا ، ˈامیرعباس رصافیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف پژوهش نباید صرفا مسائل تئوریک باشد و باید با کاربردی کردن آن و ارایه راه حل ها، گره از کار مردم بگشاید.
وی ارتباط دانشگاه و صنایع را نامطلوب برشمرد و اضافه کرد: در سال قبل گرچه با توجه به تنگناهای مالی تعداد قراردادهای پژوهشی دانشگاه با نهادهای خارج از دانشگاه و صنایع محدود شد، اما بطور کلی نیز این قرار دادها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
رصافی ادامه داد: بر این اساس اخیرا به منظور آسیب شناسی در این زمینه، اولین جلسه کمیته ارتباطات پژوهشی در دانشگاه با هدف پرکردن خلاء و فاصله دانشگاه با نهادهای خارج از آن، به خصوص در حوزه صنعت تشکیل شد تا با مشارکت متخصصان این امر، ارتباط بین این دو حوزه گسترش یابد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های پژوهشی استادان این دانشگاه اظهار داشت: تحقیقات و فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در بخش های مختلف تهیه و ارایه مقالات ISI، مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کنفرانس، قراردادهای تحقیقاتی با خارج از دانشگاه و کتاب های تالیفی و ترجمه ای انجام می گردد.
رصافی، شاخص سرانه فعالیت های پژوهشی این دانشگاه را به نسبت ۲۵۰ نفر عضو هیات علمی آن کمتر از یک ذکر کرد و افزود: این شاخص در مقایسه با دانشگاه های بزرگ کشور با سرانه دو که تعداد قابل توجهی از دانشجویان دکتری در فعالیت های تحقیقاتی آنها مشارکت دارند رقم مناسبی است.
به گفته وی در سال جاری حدود ۱۱ نشریه در دانشگاه چاپ می گردد که چهار مورد آن براساس ارزیابی های وزارت علوم علمی پژوهشی شده و یک مورد آن نیز بزودی علمی پژوهشی خواهد شد و بقیه نیز به ترتیب درخواست علمی پژوهشی شدن را داشته اند.
رصافی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه سال قبل تاکنون همچنین ۱۰۵ مقاله علمی پژوهشی، ۵۵ مقاله ISC و ۲۵ مقاله خارجی غیر ISI و ۶۰ مقاله پژوهشی داخلی توسط اساتید این دانشگاه ارایه شده اند.وی تعداد مقالات ارایه شده در همایش های بین المللی داخل کشور را ۶۵، همایش های خارجی ۳۵ و مقالات ملی را ۱۷۰ مورد ذکر کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیشترین سهم مقالات ISI این دانشگاه را مربوط به رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی و در حوزه مقالات علمی پژوهشی نیز رشته های علوم انسانی عنوان کرد.

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.