۱۳روز نحس برای ۳۱ گوزن زرد

۲۹خردادماه،

13روز نحس برای 31 گوزن زرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلف شدن ۳۱ راس گوزن زرد طی ۱۳روز قبل خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز، لاهیجانی زاده  گفت: براساس آخرین آمار تا صبح امروز تلفات  گوزن های پارک ملی دز وکرخه که مورد هجوم مگس های میاز  قرار گرفته اند به  ۳۱راس رسید..

وی افزود: محیط زیست تمام توان خود را گذاشته تا با زنده گیری گوزن ها آنها را از هجوم مگس ها در امان بمانند.

وی ادامه داد:کار نصب تور هوایی به اتمام رسیده است همچنین با استفاده از  دوربین های دید در شب  سعی می کنیم گوزن ها را زنده گیری کنیم چرا که تنها راه نجات آنها زنده گیری است تا سایر خدمات پزشکی روی آنها صورت گیرد.
 
لاهیجانی زاده  با اشاره به زنده گیری ۴گوزن تا کنون افزود: امروز هم نزدیک به ۳تا۴ راس نزدیک تور رفت وآمد میکنند سعی داریم تا آنها را قبل ازاینکه مورد هجوم مگس ها قرار گیرند نجات دهیم.
این درحالیست که  در بدن اکثر گوزن ها که زیر تور رفت وآمد می کنند نیز آثار زخم وبیماری  ملاحظه می گردد که این امر مارا نگران می کند .

وی افزود :طبق آخرین سرشماری در اواخر سال قبل تعداد این گونه در حال انقراض در این  دو پارک ملی  نزدیک به ۱۱۰راس تخمین زده شده است و این تعداد کم ما را از سرگذشت آنها نگران تر می کند.

وی ادامه داد: وسعت جنگل و پوشش گیاهی کار زنده گیری را سخت می کند و تا زمانی که کار زنده گیری به پایان نرسد نمی توان آغاز به سم پاشی و ضدعفونی جنگل کرد.
 
شایان ذکر است:این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می گردد  و می تواند ادر طول روز ۱۰۰ هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض ۳ روز گوزن تلف می گردد و تنها با آغاز فصل گرما از بین می رود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.