۱۳ فروردین الگویی جهانی برای صیانت از طبیعت است

۱۴فروردین۱۳،

۱۳ فروردین الگویی جهانی برای صیانت از طبیعت است

13 فروردین الگویی جهانی برای صیانت از طبیعت است

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: ۱۳ فروردین الگویی برای صیانت و حفاظت از طبیعت و محیط زیست و فرهنگ سازی آن است.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابوالقاسم مهری با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت اظهار کرد: امروز عید باستانی ایرانیان در اقصی نقاط عالم در حال اشاعه و ترویج است.

وی گفت: نکوداشت این مناسبت که از چند سال پیش در چهار کشور جهان شکل گرفته بود، امروز به ۱۰ کشور تسری یافته است و می رود که به عنوان یک مناسبت بین المللی شناخته شود.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: بهار پایان خواب طبیعت و احیای مجدد زمین است که زنده شدن مردگان در روز قیامت را به اذهان متبادر می کند.

وی افزود: یکی از ثمرات و برکات شکل گیری نظام مقدس اسلامی، فرهنگ سازی در جهت صیانت از طبیعت و محیط زیست و تشکیل سازمان های مردم نهاد- NGO – در این راستا است.

مهری ابراز امیدواری کرد؛ صاحبان فکر و اندیشه این روز را هر چه بیشتر در بین اشخاص جامعه تبیین کنند و از طریق رسانه ها و مطبوعات، در جهت پاسداشت طبیعت و بهره برداری صحیح از آن توسط آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: دستیابی به این مهم نیازمند یک فرهنگ سازی عمومی است و اینکه ارزش های حفظ طبیعت را با آخرین شیوه ها و متدهای روز به مردم یادآور شویم.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: نقش برجسته فرمانداری ها ایجاد هماهنگی، همکاری و همدلی در بین دستگاه ها، کارگزاران تشکل ها و صاحبان خرد و اندیشه است تا ۱۳ نوروز را به عنوان جشن پاسداشت طبیعت در اذهان عموم نهادینه کنیم.

/۷۴۳۲/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.