۱۳ هزار و ۸۰۳ عنوان کتاب در سه ماه نخست سال ۹۱ منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در سه ماه نخست سال بیشترین تعداد کتاب‌ها به ترتیب در موضوع  علوم عملی (۲۳۱۳ عنوان)، دین (۲۲۳۷ عنوان)، کودک و نوجوان (۲۱۸۶ عنوان)، ادبیات (۱۸۲۲ عنوان)، علوم اجتماعی (۱۴۷۱ عنوان) و آموزشی و کمک درسی (۷۷۰ عنوان) بوده است.

همچنین بیشترین افزایش نسبت به سال گذشته در رده‌های کمک درسی ۲۱% ، علوم اجتماعی ۱۷% و ادبیات ۱۱% بوده است.

بر اساس این گزارش تعداد شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در سه ماهه نخست سال جاری ۴۵۹/۵۰۳/۳۶ نسخه و تیراژ میانگین نیز ۶۷۳/۲ بوده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که  در سال بیشترین شمارگان با ۷۶۰/۹۶۰/۸ نسخه به موضوع کودک و نوجوان و پس از آن کتاب های دین با ۲۰۰/۶۱۶/۷ نسخه اختصاص دارد و موضوع علوم عملی با ۸۹۰/۳۴۱/۴ نسخه و موضوع علوم اجتماعی با ۸۷۰/۱۰۲/۳ نسخه و موضوع ادبیات با ۶۲۰/۹۹۴/۲ نسخه و موضوع کمک درسی با ۴۵۰/۵۸۷/۲ در مراحل بعدی قرار دارند.

همچنین بررسی قیمت کتاب‌ها در سه ماه نخست امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت کل کتاب‌های منتشر شده در سه ماهه نخست سال جاری برابر با ۰۰۰/۳۶۸/۸۲۱/۶۲۱/۱ بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در سه ماهه نخست سال جاری کتاب‌های تألیفی ۷ درصد افزایش و کتاب‌های ترجمه شده ۱۲ درصد کاهش داشته‌اند.

بر اساس اطلاعات موسسه خانه کتاب، همچنین کتاب‌های چاپ اول ۸ درصد افزایش رشد داشته و کتاب‌های چاپ مجدد نیز ۶ درصد کاهش رشد داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: کتاب‌های سه ماهه اول سال از سوی ۲۳۴۱ ناشر منتشر شده‌اند. از میان مولفان و مترجمان کتاب‌های انشتار یافته در سه ماهه نخست نیز تعداد ۹۵۴۶ نویسنده مولف و تعداد ۲۴۱۰ نویسنده مترجم بوده‌اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.