۱۳٫۸ میلیون تن گندم در ایران تولید شد

فائو: با افزایش ۳۰۰ هزار تنی در سال ۲۰۱۲؛

فائو درجدیدترین گزارش خود اعلام کرد به‌رغم کاهش تولیدجهانی،تولید غلات ایران درسال ۲۰۱۲ به ۲۰٫۶ میلیون تن و تولیدگندم ایران با ۳۰۰ هزار تن افزایش به مرز ۱۴ میلیون تن رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد در جدیدترین گزارش خود موسوم به «چشم انداز محصولات و وضعیت غذایی» از افزایش نیم میلیون تنی تولید غلات ایران در سال زراعی گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش در حالی که تولید جهانی غلات در سال ۲۰۱۲ حدود ۲٫۵ درصد کاهش داشته و به ۲۳۴۷ میلیون تن رسیده است تولید غلات ایران با رشد ۲٫۶ درصدی در این سال مواجه شده است.

بر این اساس، ایران در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰٫۱ میلیون تن غلات تولید کرده بود که این رقم در سال زراعی ۲۰۱۲ که در مهر ماه پایان یافت به ۲۰٫۶ میلیون تن افزایش یافته است.

گندم ایران با افزایش ۳۰۰ هزار تنی تولید در این سال مواجه شده است. ایران در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۳٫۵ میلیون تن گندم تولید کرده بود. تولید گندم ایران در سال ۲۰۱۲ به ۱۳٫۸ میلیون تن رسیده است.

تولید برنج ایران نیز با ۱۰۰ هزار تن افزایش از ۲٫۳ میلیون تن به ۲٫۴ میلیون تن افزایش یافته است.تولید سایر غلات ایران نیز از ۴٫۳ میلیون تن به ۴٫۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۲ رسیده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.