۱۳۰ مورد غرق شدگی به اورژانس کشور اطلاع داده شده است

مأموران امداد ساحلی توانسته اند ۵۳ نفر از غرق شدگان را احیا کنند و ۷۷ نفر باقی فوت شده اند.

غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در طول چهارماه گذشته ۱۳۰ مورد غرق شدگی به اورژانس پیش بیمارستانی کشور اطلاع داده شده، گفت: همکاران ما توانسته اند ۵۳ مورد از این تعداد را احیا کرده و به زندگی بازگردانند.
 
وی با اشاره به اینکه آمار پزشکی قانونی از غرق شدگی امسال بیش از آمار اورژانس کشور خواهد بود، اظهار داشت: ممکن است اتفاقاتی در رودخانه ها یا مناطقی که تحت پوشش اورژانس نیست نیز رخ داده باشد و ما از آنها بی اطلاع باشیم.
 
معصومی تصریح کرد: در تیرماه امسال ما بیش از ۵۶۰ مأموریت امداد ساحلی را در استانهای شمالی کشور داشتیم که ۵۲۲ مورد از آنها در محل مداوا شده و بقیه برای ادامه درمان به بیمارستانها منتقل شدند.
 
رئیس اورژانس کشور با اشاره به افزایش حجم سفرهای تابستانی از چند روز آینده گفت: از مسافران درخواست می کنیم فقط در مکانهای مشخص شده با امداد ساحلی اقدام به شنا کردن و استفاده از دریا نمایند.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود طرح سالم سازی دریا، نجات غریق ها و حضور تیم های امدادی بحث غرق شدگی در کشور اصلا نباید اتفاق بیفتد و ما از شهروندان تقاضا داریم در این خصوص هشیاری بیشتری داشته باشند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.