۱۳۲ هزار واحد مسکونی مهر آماده افتتاح هستند

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی :

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۳۲ هزار واحد مسکونی مهر در کشور آماده بهره برداری هستند، گفت: قرارداد جدیدی برای ساخت مسکن مهر منعقد نمی شود.

به گزارش سرویس اقتصادی  باشگاه  خبرنگاران، ابوالفضل صومعلو با بیان اینکه به استانها توصیه کرده ایم غیر از شیوه خودمالک برای ساخت مسکن مهر قرارداد جدیدی منعقد نکنند، اظهار داشت: مسئولان مسکن در استانها باید با یک نیازسنجی دقیق و کارشناسی شده به نیازهای واقعی مسکن در شهرها توجه داشته باشند.

وی از آماده بهره برداری بودن ۱۳۲ هزار واحد مسکونی مهر خبر داد و افزود: با بخشنامه ای که وزیر راه و شهرسازی به استانها ابلاغ کرده است، کلیه واحدها باید با خدمات زیربنایی کامل تحویل متقاضیان شود.

معاون امور مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی چه تأثیری روی قیمت تمام شده واحدهای مسکونی مهر در حال احداث دارد ، گفت: با توجه به اینکه ساخت اسکلت در بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی مهر به اتمام رسیده و از این تعداد یک میلیون واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارند، نگرانی چندانی از بابت افزایش قیمت مصالحی مانند آهن و میلگرد برای واحدهای مسکونی مهر وجود ندارد.

صومعلو ادامه داد: در حال حاضر میزان افزایش قیمت مسکن از سایر بازارها و میزان تورم پایین تر است.

وی با اعلام اینکه سقف تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی مسکن مهر، افزایش نمی یابد، افزود: بنا داریم مصوبه ای را به کار گروه مسکن ارائه دهیم که در صورت تصویب می توان مساعدت هایی را برای افرادی که تنها به دلیل دریافت تسهیلات درگذشته نمی توانند از مسکن مهر برخوردار شوند، در نظر گرفت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و شهرهای اطراف استان تهران، خاطرنشان کرد: هدف ما از اجرای طرح مسکن تهران کنترل بازار بود که به خوبی جواب داد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.