۱۳۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

جام جم آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اشتغالزایی ۹۴۴ هزار نفری پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شده از ابتدای دولت نهم (در سال ۸۴) تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: صادرات غیرنفتی نیز در همین مدت به ۱۳۹ میلیارد دلار و صادرات خدمات فنی مهندسی به ۱۸ میلیارد دلار رسید.

رضا فاطمی‌امین در گفت‌وگو با ایسنا، رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را در دولت‌های نهم و دهم هفت برابر و در بخش معدن شش برابر اعلام کرد و افزود: در دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم تا پایان خردادماه سال‌جاری حدود ۴۹ هزار فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شد که سرمایه‌گذاری مربوط به این پروانه‌های بهره‌برداری بالغ بر ۵/۱۰۶۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حجم تولید فولاد خام کشور طی دوران فعالیت دولت‌های نهم و دولت را معادل ۷۸ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این رقم رشد ۷/۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه فعالیت در دولت گذشته نشان می‌دهد.

به گفته وی در همین مدت بیش از ۹۸ میلیون تن محصولات فولادی در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۶/۸۸ درصدی تولید این محصول است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایران هم‌اکنون در تولید سیمان جزو ده کشور برتر جهان، در تولید سرب و روی در خاورمیانه اول، در تولید خودرو در رتبه سیزدهم جهان، در تولید فولاد هفدهم جهان و در تولید مس جزو ده کشور برتر جهان است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.