۱۴هزار تکنسین اورژانس معادل ۱۸ هزار نیرو کار می کنند/ دست مزد تکنسین های اورژانس در پایین ترین سطح دست مزدهای وزارت بهداشت

۰۷م اسفند ،

به گفته ی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی حدود ۱۴ هزار تکنسین بهداشت در کشور وجود دارد که کمبود نیرو سبب شده این تعداد معادل ۱۸ هزار نیرو ارائه ی خدمت کند.

دکتر معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقاء سطح تحصیلات ۱۰ هزار تکنسین فوریت های پزشکی در کشور از اولویت های ما است گفت: در این خصوص رشته ی فوریت های پزشکی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را راه اندازی کرده و قرار است فردا ۸ اسفند تصویب نهایی کارشناسی ارشد رشته ی پرستاری اورژانس و مدیریت بحران را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تکنسین های اورژانس در کشور به اندازه ی کافی وجود ندارند گفت: تقریبا ۱۴ هزار تکنسین اورژانس در کشور داریم که معادل ۱۸ هزار نیرو کار می کنند بر اساس استاندارد مصوب هیات وزیران سال ۸۶ اگر بخواهیم نیرو به اندازه ی استاندارد داشته باشیم حداقل دو برابر این تعداد نیروی موجود را لازم داریم.

معصومی در خصوص مشکلات تکنسین اورژانس عنوان کرد: کمبود نیرو سبب شده که در بعضی از شهرها یک تکنسین در ماه ۲۱ تا ۲۲ شیفت ۲۴ ساعته را بگذراند و حتی بعضی اوقات ۲ تا ۳ روز پشت سرهم شیفت باشند.

باید توجه داشت که با این اوضاع دست مزد تکنسین ها اورژانس در کمترین سطح دست مزدهای وزارت بهداشت قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش های خوبی شده و مصوبات خوبی برای افزایش حقوق این اشخاص داشتیم ولی با اجرایی شدن آنها فاصله ی بسیاری داریم به عنوان مثال در بند د ماده ی ۳۷ قانون برنامه ی پنجم توسعه که بحث انتقال مصدومین جزو آن آمده است در قبال این موضوع باید مبالغی برای همکارانمان در اورژانس پرداخت شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.