۱۴۰ سند رسمی درباره حضور نیروهای خارجی به سازمان ملل ارایه دادیم

بشار جعفری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا داشت : نیروهای خارجی که عمدتا از کشورهای عربستان سعودی، لیبی، تونس و کویت هستند ،جنایات بی شماری را در سوریه مرتکب شده اند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای خارجی اکنون به یک تهدید جدی امنیتی برای سوریه تبدیل شده اند، گفت : از همان ابتدای شروع بحران ما بر حضور نیروهای خارجی و تروریست ها تاکید کردیم اما برخی از اعضای شورای امنیت این مسئله را رد می کردند، اکنون کوفی عنان نیز بر وجود طرف سوم درگیریها دربحران سوریه تاکید می کند.

جعفری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دلیل این همه لجاجت و اصرار غرب برای تغییر حکومت در سوریه چیست، اظهار داشت بدون شک آنچه که امروز در سوریه می گذرد جدای از مسایل دیگر منطقه از جمله فشارها بر تهران نیست زیرا برنامه میان مدت غرب، شکست محور مقاومت درمنطقه است.

وی تاکید کرد دولت هایی که بر تغییر دولت سوریه اصرار دارند به دنبال نقشه های جدید خود در خاورمیانه هستند زیرا تحولات رخ داده در منطقه یا منافع کنونی آنها سازگاری ندارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد اکنون زمان آن فرا رسیده که اعضای شورای امنیت ورود غیرقانونی شبه نظامیان کشورهای مختلف و حمایت برخی از دولت ها از گروههای تروریستی که دستشان به کشتار مردم کشورم آلوده است، مورد رسیدگی قرار دهند.

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته بار دیگر بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد، نمایندگان دولت های آلمان، فرانسه و انگلیس پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت مطرح کردند که یکی از بندهای آن استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه بود.

فصل منشور هفتم سازمان ملل مداخله نظامی در داخل یک کشور تاکید می کند.

این نشست بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید تا باردیگر تلاش های غربی برای استفاده ابزاری ازشورای امنیت به منظور مداخله نظامی در سوریه با شکست مواجه شود.

کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه که از طریق ویدئو کنفرانس به اعضای شورای امنیت گزارش می داد به تشریح سفرش به تهران اشاره کردو گفت مذاکرات در تهران با دستاوردهای ارزنده ای همراه بوده است و از دولت ایران به خاطر حمایت از طرح شش ماده ای عنان و همچنین حمایت از جامع جهانی برای ایجاد صلح و ثبات درسوریه تقدیر کرد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۵۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.