۱۴۷ طرح وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی:

نیکزاد گفت: طرح های مهر ماندگار وزارت راه و شهر سازی شامل آزاد راه ها، بزرگراه ها، راه اصلی، فرودگاه، بنادر، مراکز درمانی و مجتمع‌های اداری است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی نیکزاد افزود: ۸۰۰ طرح ملی و زیر بنایی کشور در قالب طرح مهر ماندگار تعریف شده که باید تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد و سهم وزارت راه و شهرسازی از این تعداد ۱۴۷ طرح است.

وی اضافه کرد: طرح های مهر ماندگار وزارت راه و شهر سازی شامل آزاد راه ها، بزرگراه ها، راه اصلی، فرودگاه، بنادر، مراکز درمانی و مجتمع های اداری است.

وزیر راه و شهرسازی، طرح مهر ماندگار را از اقدامات ارزشمند رییس جمهور دانست و گفت: دولت با اجرای طرح مهر ماندگار زمینه برنامه ریزی برای اجرای طرح های جدید را برای کارگزاران دولت بعدی مهیا کرد.

نیکزاد افق مسکن مهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یک و نیم میلیون واحد مسکونی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد که این میزان طرح شامل ۳۰۰هزار واحد در روستاها، ۶۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۸۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر، ۱۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۳۰۰هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات احداث ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در همدان طی دولت نهم و دهم آغاز شد که از این تعداد ۶۸ هزار واحد به بهره برداری رسیده و ۳۱ هزار واحد نیز تا پایان امسال تکمیل می شود.

نیکزاد اعلام کرد: براساس بازدید های صورت گرفته زیر سازی طرح راه آهن تهران – همدان ۳۱ شهریور ماه امسال تکمیل و همزمان رو سازی این طرح ملی که جزو طرح مهر ماندگار است آغاز می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی آزاد راه همدان – ساوه معروف به آزاد راه کربلا به طول ۱۷۵ کیلومتر که ۸۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی همدان است نیز تا پایان شهریور امسال به پایان می رسد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای تکمیل کمربندی شرقی غربی همدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، همچنین تقاطع غیر همسطح ازندریان(ملایر) با پشتیبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام می شود.

وی از تکمیل دو بیمارستان نیمه تمام استان همدان در سه ماهه نخست سال ۹۲ خبر داد و گفت: عملیات آسفالت ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی (بالای ۵۰ خانوار) در حال انجام است


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.