۱۴۹ نوازنده و خواننده به جشنواره موسیقی جوان راه یافتند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

از میان ۷۵۰ اثر رسیده

هیئت انتخاب هفتمین جشنواره موسیقی جوان، از میان ۷۵۰ نوازنده و خواننده متقاضی شرکت در این جشنواره، اسامی ۱۵۰ نفر را به عنوان راهیافتگان بخش پایانی اعلام کرد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان، داوری اولیه هفتمین جشنواره موسیقی جوان روز قبل به اتمام رسید و هیات انتخاب از میان ۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ، ۱۵۰ اثر متعلق به هنرمندان جوان تهرانی وشهرستانی را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب کردند که لیست اسامی پذیرفته شدگان این دوره بر روی پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی (www.nay.ir ( و نیز پایگاه اینترنتی (www.music.farhang.gov.ir) انتشار یافته و قابل ملاحظه است.

از میان این تعداد آثار راه یافته به مرحله پایانی، ۸۵ اثر از شهرستان و ۶۴ اثر از تهران در زمینه آواز در دو رده سنی الف(۱۵ تا ۲۱ سال)،ب(۲۲ تا ۲۷ سال) و نوازندگی سازهای سنتور، تار، سه تار، کمانچه، نی، عود، قانون در سه رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال )، ب (۱۶ تا ۲۱ سال) و ج(۲۲ تا ۲۷ سال) پذیرفته شدند که در روزهای برگزاری جشنواره هنرمندان جوان در شاخه های مختلف در حضور هیات داوران به اجرا خواهند پرداخت.

هومان اسعدی دبیر هفتمین جشنواره موسیقی جوان درخصوص داوری اولیه آثار توسط هیات انتخاب گفت: در مرحله اول و با انتخاب شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های تخصصی مجزایی، متشکل از بیست موسیقیدان برجسته، برای بررسی آثار در زمینه‌های مختلف سازی و آوازی، تشکیل شد. در این کمیته‌ها، معیارهایی همچون دقت در کوک و فواصل، سونوریته و نحوه صدادهی، ریتم و زمان‌بندی، اصول تکنیکی، رپرتوار و محتوای اجرایی، نحوه اجرا و بیان موسیقایی برای ارزیابی آثار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پس از جمع‌بندی آراء نهایی کمیته‌های مذکور، که از زوایای مختلف تکنیکی و محتوایی به بررسی آثار پرداخته‌اند، می‌توان گفت که در اغلب شاخه‌ها، جشنواره از سطح کیفی بالا و مطلوبی برخوردار بوده است و در بسیاری از موارد شاهد رقابت در سطوحی بسیار نزدیک بوده‌ایم.

اسعدی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و به اقتضای ماهیت رقابتی جشنواره، تعدادی از آثار که حائز بیشترین میانگین امتیازها بوده‌اند برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شده‌اند.

دبیر هفتمین جشنواره موسیقی جوان در خاتمه اظهار امیداری کرد که برگزاری این جشنواره گامی در جهت اعتلای موسیقی کشور باشد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.