۱۵ روز مرخصی برای زندانیان واجد شرایط در ماه مبارک رمضان

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: مدت اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط برای لیالی قدر و عید سعید فطر ۱۵ روز در نظر گرفته شده است.

غلامحسین اسماعیلی در مورد اعطای مرخصی به زندانیان ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اعطای مرخصی به زندانیان در این ماه از سوی ریاست قوه قضاییه تصویب شده است.

وی ادامه داد: درخواست‌های زندانیان برای استفاده از مرخصی بعد از ابلاغ دستورالعمل واصل می‌شود و ما این تقاضا را از ریاست قوه قضاییه داشتیم که اذن اعطای مرخصی برای زندانیان واجد شرایط را در ایام لیالی قدر بدهند. و رئیس قوه قضاییه با این موضوع موافقت کرده و به مراجع قضایی و زندان‌های سراسر کشور این دستورالعمل ابلاغ شد.

رییس سازمان زندان‌های کشور در گفتگو با ایسنا، خاطرنشان کرد:‌ اعطای مرخصی، نیازمند تامین وثیقه لازم است که برای بعضی از زندانیان این میزان وثیقه را قاضی ناظر زندان مشخص می‌کند؛ بنابراین بعضی از زندانیان می‌توانند وثیقه مقرر از ناحیه قاضی زندان را تامین کنند و بعضی دیگر از زندانیان علی‌رغم اینکه متقاضی مرخصی می باشند نتوانند وثیقه‌ای که قاضی مشخص کرده را تهیه کنند.

وی بیان کرد: اعطای مرخصی به زندانیان برای لیالی قدر و عید سعید فطر آغاز شده و مدت مرخصی که در این راستا در نظر گرفته شده ۱۵ روز است که البته زندانیان واجد شرایط می‌توانند از این مرخصی استفاده کنند. بعد از مرخصی مشخص می‌شود چند درصد از زندانیان از این امکان بهره‌مند شده‌اند.

رییس سازمان زندان‌های کشور دربارهٔ‌ طرح دستبندهای الکترونیکی نیز گفت: طبق قراردادی که با یک شرکت خارجی منعقد کردیم، محموله نخستیه را تا سه ماه آینده به ما تحویل می‌دهند و امیدواریم در همان مدت زمان مندرج در قرارداد این تجهیزات به ما تحویل داده شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. میثم پوررضایی:

    چرا بخشنامه همه جا درست و حسابی ابلاغ نمیشه
    مثلا دادگا های قرچک پیشوا شریف آباد و پاکدشت به بالای ۳۰ گرم که همون عمده مواد مخدر میشه مرخصی میدن ۱۵ روز ولی دادگاه ورامین نمیده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.