۱۵ بهمن جلسه فراکسیون رهروان/ انتقاد از نحوه انتخاب نمایندگان شرکت‌کننده در جلسات مشترک

۰۸ام بهمن ،

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از برگزاری جلسه این شورا در یکشنبه ۱۵ بهمن خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در این جلسه رییس مجلس در مورد سفرش به سودان گزارشی به اعضای شورا ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ساعت ۷ صبح روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود گفت: در این جلسه ضمن بررسی مسائل روز کشور، دکتر لاریجانی عضو شورای مرکزی این فراکسیون گزارشی از سفرش به سودان را به اعضا ارائه خواهد کرد.

وی همچنین گفت که در این جلسه روسای کمیسیون‌های شرکت‌کننده در جلسات مشترک دولت و مجلس که عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز می باشند، گزارشی از این جلسات را به اعضا خواهند داد و مطمئنا در این جلسه بعضی نگرانی‌های موجود نیز مطرح خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی اصولگرایان رهروان ولایت در توضیح سبب نگرانی‌های بعضی اعضای این فراکسیون از این جلسات مشترک گفت: درست است که در این جلسات روسای بعضی از کمیسیون‌ها حضور دارند اما آنها منتخب مجلس و صحن نیستند که توافقاتی را به نمایندگی از مجلس کرده‌اند.

نعمتی ادامه داد: شاید همین اشخاص نیز در شرایط عادی از سایر نمایندگان رای لازم را برای حضور در جلسات مشترک کسب می‌کردند ولی اینکه همواره یکسری اشخاص در این جلسات حضور پیدا کنند درست نیست، آنها اکنون منتخب صحن نیستند و اگر ریاست کمیسیون‌ها را به عهده دارند برای انجام وظایفی مشخص می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد باز هم بحث «نماینده‌تر» بودن بعضی نمایندگان را پررنگ می‌کند که به نظر ما بهتر بود با احترام به نظر تمامی نمایندگان، این اشخاص از طریق رای‌گیری برای شرکت در جلسات انتخاب می‌شدند.

نماینده مردم اسدآباد با بیان اینکه انتخاب نمایندگان شرکت کننده در جلسات دولت و مجلس توسط هیات رییسه انجام شده است، گفت: فکر می‌کنم که با این رویه تصویب تصمیمات و توافقات انجام شده بین دولت و مجلس با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.