۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ اسلام است

جام جم آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد که امروز درمهدیه تهران برگزارشد با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام حرکتی در حمایت از علی(ع) و فرزندان ایشان مانند ۱۵ خرداد وجود ندارد گفت:بنا به فرموده امام ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ اسلام بوده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام چنین حرکتی در حمایت از علی(ع) و فرزندان ایشان وجود ندارد، اظهار داشت: واقعا فرموده امام (ره) بسیار به جا است که ۱۵خرداد یوم‌الله است و در واقع نقطه عطف تاریخ اسلام بوده و زمانی است که تاریخ برگشت.

وی با تأکید بر اینکه در این حرکت مردمی مردم با سینه خشک به استقبال گلوله داغ در دفاع از حضرت علی (ع) برآمدند، گفت: امروز در دنیا مردم بحرین و مصر به استقبال گلوله می‌روند اما در ۱۵خرداد ۴۲ چنین امری سابقه نداشت و برای اولین بار یک جمعیت چهار هزار نفره کفن‌پوش در مقابل گلوله قرار گرفته و حتی یک نفر از آنها به عقب بازنگشت و فریاد یا مرگ یا خمینی در تمام فضای شهر پیچید.

امام جمعه مشهد به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه انتظار فرج از نیمه خرداد کشم اشاره و تصریح کرد: هرچقدر ۱۵خرداد وسعت و نورانیت یابد به همان اندازه به فرج ولیعصر نزدیک می‌شویم .

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان و برنامه‌ریزان مجلس و بنیانگزاران عدالت در قوه قضاییه باید بدانند که در پرتو چه اتفاقی بار مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که نورافشانی ۱۵خرداد در گرایش جهان به علی(ع) باشد و این رسالت را باید به خوبی بشناسند و بر اساس آن قدم بردارند.( فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.