۱۵ درصد کل موارد مرگ و میر قابل انتساب به فشار خون بالا است

اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس گزارش های جهانی حدود ۱۵ درصد کل موارد مرگ و میر در دنیا قابل انتساب به فشار خون بالا است که در راس این مرگ و میرها بیماری های قلبی، مغز و عروقی قرار دارند.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: از جمله مشکلات و معضلات مهم و شایع در حوزه سلامت فشار خون بالا است که متاسفانه در سال های اخیر شیوع گسترده ای یافته و عوارض متعددی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه موارد مرگ میر ناشی از فشار خون بالا در جهان بسیار بالا و قابل ملاحظه است تاکید کرد: براساس گزارش های جهانی حدود ۱۵ درصد کل موارد مرگ و میر در دنیا قابل انتساب به فشار خون بالا است که در راس این مرگ و میرها بیماری های قلبی، مغز و عروقی قرار دارند.

رستگاری با بیان اینکه افزایش فشار خون در اغلب موارد بدن علامت است تصریح کرد: مقادیر بالای فشار خون در درجه اول سبب تغییرات ساختاری در شریان هایی می گردد که به سمت های مختلف بدن به ویژه مغز، کلیه ها و قلب خون می رساند.

وی یادآورد شد: بسیاری از موارد مرگ و میر از فشار خون بالا با کمی مراقبت و توجه قابل پیشگیری است.

رستگاری خاطرنشان کرد: کاهش مصرف نمک، ورزش منظم، جلوگیری از چاقی و اضافه وزن و پرهیز از نوشیدن الکل از جمله مهمترین راهکارها برای پیشگیری از افزایش فشار خون است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.