۱۵۰هزارتن نهاده ذرت و کنجاله میان تولیدکنندگان طیور و دام توزیع می شود

مشاور مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام روز دوشنبه به ایرنا گفت: هم اکنون دو فروند کشتی در حال تخلیه محموله خود در بندر امام خمینی است و یک فروند دیگر نیز بزودی وارد آبهای ایران خواهد شد .

‘ سید مرتضی جوادی ‘ ، این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را در راستای تنظیم بازار مرغ و تامین نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان بخش خصوصی عنوان کرد .

وی افزود: یکی از این کشتی ها با نام ‘ آر_تی ‘ حامل ۶۶ هزارتن محموله شامل ۲۲ هزار و ۳۸۳ تن ذرت و ۴۳ هزار و ۵۴۵ تن کنجاله سویا است که ۲۶ مرداد ماه امسال در این بندر پهلوگیری کرد.

جوادی توضیح داد : تاکنون ۲۲ هزار و ۳۸۳ تن ذرت و ۹۲۰۰ تن سویا از محموله این فروند کشتی تخلیه و جهت توزیع در انبار استان ها ارسال شده و مابقی درحال حمل است .

وی درباره کشتی دوم نیزکه یکم شهریورماه جاری در بندرامام خمینی پهلو گرفته است، افزود:این فروند کشتی با نام ‘چلنجر’ حامل ۸۳ هزارتن نهاده دام و طیور است که ۳۴ هزار و ۹۰۰ تن ذرت و ۴۸ هزار و ۳۵۰ تن کنجاله را در خود جای داده است .

مشاور مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود : سومین فروند کشتی حامل نهاده های وارداتی این شرکت با ظرفیت ۵۹ هزارتن توسط کشتی ‘تی یو سی لاکتوز ‘در چند روز آینده وارد کشور می شود.

وی افزود: با احتساب ۳۰۰ هزارتن ذرت خریداری شده از قبل و نیزنهاده های وارداتی اخیر ، شرکت پشتیبانی امور دام این آمادگی را دارد که بیش از ۳۶۰ هزارتن ذرت و ۲۰۰ هزارتن کنجاله سویا را با کیفیت مرغوب در بین تولید کنندگان بخش دام و طیور کشور توزیع کند .

اقتصام **۱۶۰۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۴۰۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.