۱۵۰۰ اختراع مورد حمایت بسیج علمی قرار گرفته است

شناسایی ۷۰۰۰ مخترع و مبتکر، دریافت بیش از ۴۰۰۰ طرح و حمایت از ۱۵۰۰ طرح از افراد مخترع و معرفی آنها به بخش های مربوط از جمله اقدامات بسیج علمی است.

به گزارش خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، دکتر تولایی رئیس سازمان بسیج علمی کشور افزود: اکنون در بسیج سازمان ها و ادارات و پایگاه های مختلف کشور جایگاهی با عنوان معاونت های علمی وجود دارد که با مراکز استانی سازمان بسیج علمی ارتباط دارند و از طرف دیگر تعداد زیادی از تشکل های مردمی مخترعین و مبتکرین به طور سیستماتیک با سازمان بسیج علمی ارتباط برقرار کرده اند.
 
وی افزود: تمام ظرفیت های مردمی در سطح ملی که متصل به دستگاه دولتی نیستند در شبکه بسیج علمی سازماندهی شده به طوری که بیش از ۱۵۰۰ نفر از این مخترعین مورد حمایت سازمان بوده و انواع کمک های علمی، حقوقی،  مشاوره ای و مالی از آنها به عمل می آید.
 
** مخترعین باید نیاز جامعه را شناسایی کنند
 
رئیس سازمان بسیج علمی در این خصوص تصریح کرد: سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور در تعامل با مخترعین و مبتکرین با استفاده از کارشناسان راهنمایی هایی را در اختیار آنها قرار می دهد تا طرح هایی را مورد نیاز جامعه است معرفی کنند تا بسیج آنها را مورد حمایت قرار دهد.
 
وی گفت: در حقیقت یکی از راهبردهای سازمان حمایت علمی از مبتکران و هدایت آنها به سمت طرح های مورد نیاز است تا طرح و ایده خود را بپرورانند و آنها را به سازمان ها و بخش های صنعتی مرتبط نمایند.
 
تولایی در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین برای تبدیل ایده به پدیده افراد علاقمند و مستعد مراکز رشد خلاقیت، نوآوری و فناوری در مراکز بسیج بسیاری از استان ها ایجاد شده است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.