۱۵۴ اداره کل و نمایندگی در کشور در زمینه استاندارد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘نظام الدین برزگری’ عصر چهارشنبه در آیین افتتاح نمایندگی اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس افزود: سازمان ملی استاندارد کشور تحت نظارت ریاست جمهوری فعالیت می کند.

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم سازمان ملی استاندارد کشور ارائه خدمات به مردم در محل است که استقرار آزمایشگاههای استاندار در مراکز استانها نیز در این راستا صورت گرفته است.

به گفته وی، در گذشته تنها آزمایشگاه استاندارد کشور در شهرستان کرج مستقر بود که تمامی کالاهای برای دریافت استاندارد به این مرکز ارسال می شد که مشکلات فراوانی در پی داشت و هم اکنون این مرکز به پژوهشکده تبدیل شده است.

برزگری با اشاره به ظرفیت های شرق استان گلستان گفت: ۴۰ درصد از فعالیت های استاندارد استان گلستان در شرق این استان با مرکزیت گنبدکاووس انجام می شد به همین خاطر تاسیس اداره استاندارد در گنبدکاووس که از مصوبات دور سوم دولت بوده امروز اجرایی شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی انجام شده در آینده پس از تکمیل نیروهای این اداره آزمایشگاه مجهز استاندارد در این شهرستان دایر خواهد شد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستانهای شرق استان گلستان گفت: برای به فعلیت رساندن ظرفیت های این منطقه باید دولتمردان به این منطقه توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ‘ محمدحسین سبحانی’ افزود: برای انجام این مهم مقدماتی لازم است که احداث کارخانجات صنایع تبدیلی در این منطقه و جذب سرمایه گذاری و حمایت آنان از سوی دولت ضروری است.

مدیرکل استاندارد استان گلستان نیز در این آیین گزارشی از وضعیت استاندارد در استان ارائه کرد و گفت: ۳۵۰ واحد تولیدی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲۰ واحد در شرق این استان وجود دارند.

‘منصور قلیچ لی’ افزود: از مجموع ۴۰۰ فراورده تولیدی این استان که تحت پوشش استاندارد قرار دارد ۱۶۰ فراورده در شرق گلستان تولید می شود.

به گفته وی، از تعداد ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه کننده کالا در سطح استان گلستان ۴ هزار و ۷۵۰ واحد درشرق این استان مستقر هستند.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد: به طور کلی ۴۰ درصد از فعالیت های استاندارد در استان گلستان در شرق استان شامل شهرستانهای رامیان ، آزادشهر ، گنبدکاووس ، مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه می باشد.

قلیچ لی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم فعالیت استاندارد در شرق گلستان و همچنین دوری مسافت این شهرستانها با مرکز استان، تاسیس اداره استاندارد در شرق گلستان به مرکزیت گنبدکاووس از جمله مصوبات دوره سوم سفر هیات دولت به استان گلستان بوده است.

مدیرکل استاندارد استان گلستان در این آیین ‘ داود مزیدی ‘ را به عنوان نخستین مدیر اداره استاندار گنبدکاووس منصوب کرد که پیش از این به عنوان سرپرست اجرایی اداره کل استاندارد گلستان فعالیت می کرد.

نیمی از جمعیت یک میلیون ۸۰۰ هزار نفری استان گلستان در رق این استان سکونت دارند.

/۶۲۲** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.