۱۵۴۰دلار، سطح تعیین کننده قیمت جهانی طلا در ماههای آتی

۲۱م اسفند ،

۱۵۴۰دلار، سطح تعیین کننده قیمت جهانی طلا در ماههای آتی | چاپ |
سه شنبه ۲۲ اسفند ساعت ۱۵:۱۷

بینا-  تحلیلگران اقتصادی سی ان بی سی اعلام کردند با توجه به اینکه سطح حمایتی بهای اونس جهانی طلا در حال حاضر۱۵۴۰دلار می باشد این دامنه تعیین کننده قیمت این فلز زرد در ماههای آینده به شمار می رود.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا /سی ان بی سی، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند در حال حاضر سطح حمایتی اصلی بهای اونس جهانی طلا ۱۵۴۰دلار می باشد . در اکتبر سال۲۰۱۱ و می سال ۲۰۱۲ این سطح به منزله دامنه حمایتی برای قیمت اونس جهانی طلا تلقی شد که پایین ترین سطح برای مبادله بلند مدت این فلز زرد از اکتبر سال ۲۰۱۱میلادی به شمار می رود.
این دامنه تجارتی پس از رسیدن به اوج در سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی به سطح ۱۹۲۴ دلار افزایش یافت.
در حال حاضر بالاترین سطح تجارتی، سطح مقاومتی ۱۸۰۰دلار می باشد. این منطقه مقاومتی در نوامبر سال ۲۰۱۱ و مارس سال ۲۰۱۲ و مجددا در اکتبر ۲۰۱۲ تجربه شد.
واقعیت این است که قیمت جهانی طلا در محدوده تجارتی نوامبر سال ۲۰۱۱ ثابت باقی مانده است.
این محدوده تجارتی افزایش و کاهش شدید را نشان می دهد. در ماه می سال ۲۰۱۲میلادی قیمت جهانی طلا زیر خط روند صعودی حرکت کرد. به طورکلی روند صعودی قیمت جهانی طلا از فوریه سال ۲۰۱۱آغاز شد.
خط روند صعودی بلند مدت قیمت جهانی طلا دراکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی به منزله سطح مقاومتی در نظرگرفته شد که این دامنه به مرز۱۸۰۰دلار نزدیک بود.
در صورت کاهش یا افزایش شدید قیمت طلا، تغییرات تا ۲۶۰دلار خواهد بود. به طوری که در صورت شکست سطح ۱۵۴۰دلار بهای طلا به ۱۲۸۰ دلار خواهد رسید. و در صورت شکست سطح مقاومتی ۱۸۰۰دلار نقطه روند صعودی در محدوده ۲۰۶۰دلار خواهد بود.
لازم به ذکر است که رسیدن بهای اونس جهانی طلا به این سطوح چندین ماه طول می کشد. افزایش قیمت طلا از سطح ۱۲۶۰به ۱۵۴۰دلار ،۸ ماه زمان می برد. اما قیمت طلا اغلب بیشتر از اینکه افزایش یابد با کاهش شدید مواجه می گردد.
همچنین کاهش قیمت از سطح ۱۸۰۰دلار نیز ۶ ماه طول می کشد.
به احتمال بسیار اونس جهانی طلا در دو یا سه هفته آینده سطح ۱۴۵۰ دلار را تجربه خواهد کرد و در صورت عبور از دامنه ۱۵۴۰ دلار مجددا به سطح ۱۸۰۰دلار نزدیک خواهد شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.