قیمت “حواله‌”های ثبت‌نامی “خودرو” در بازار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی هم‌اکنون خرید و فروش حواله‌های ثبت‌نامی خودروها در بازار به چشم می‌خورد که روزانه سودهای میلیونی بابت این موضوع به جیب دلالان در بازار می‌رود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مدتی است که خرید و فروش حواله‌های ثبت‌نامی خودروها در بازار به چشم می‌خورد.

این حواله‌ها، حواله‌هایی هستند که چند روز یا چند ماه پیش توسط مشتریان خریداری شده و اکثر این حواله‌ها توسط دلالان به تعداد خریداری شده است. این موضوع باعث شده که این روزها این حواله‌ها با استفاده‌های میلیونی در بازار جابه‌جا شود و در عین حال، سودهای زیادی به جیب دلالان در بازار سرازیر می‌شود.

گزارش ها حاکی از آن بوده که در بازار زمانی که ثبت‌نام اینترنتی خودروسازها شروع می‌شود، یک‌سری از مردم که موفق به حتی ثبت‌نام یک عدد خودرو هم در بازار نشده‌اند، برای مثال در نیمه شعبان که خودروسازها ثبت‌نام اینترنتی داشتند، بعضی از مشتریان نتوانستند یک عدد خودرو هم ثبت‌نام کنند، ولی امروز می‌بینیم که یک‌سری اشخاص خاص حواله‌های این خودروها را با تعداد بالا ثبت‌نام کرده و در بازار به مشتریان با سودهای دو میلیون تومان به بالا واگذار می‌کنند.

برای مثال، خودرو پژوپارس که ثبت‌نام آن ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است، حواله آن در بازار ۳۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تحویل آن در چند آینده خواهد بود.

همچنین پژو GLX بنزین‌سوز که قیمت ثبت‌نامی آن ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، حواله آن در بازار ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در عین حال، تندر۹۰ که قیمت ثبت‌نامی آن ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، حواله آن در بازار ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در این‌جا سوالی که هم‌اکنون مطرح می‌شود، این است که خودروسازها فکر چاره‌ای برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار نیستند؟ آیا خودروسازها نمی‌توانند راهی بیاندیشند که این افراد در طول سال حدود ۵۰ خودرو ثبت‌نام نکنند؟ آیا این افراد ۵۰ خودرو در سال برای خانواده خود ثبت‌نام می‌کنند؟ بعد از چندین سال که هنوز این داستان ثبت‌نام‌ها برای سود برای دلالان انجام می‌شود، راه چاره‌ای پیدا نشده است؟

انتهای پیام/

منبع:عصرخودرو

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.