۱۶ درصد تعهد اشتغال در خوزستان محقق شده است – اخبار اجتماعی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۱۳۱ هزار و ۴۲۲ شغل است که ۱۶ درصد آن تا کنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران    با توجه به اهمیت اشتغالزایی در کشور و برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مسئولان امر در این خصوص و تعهدات ایجاد اشتغال در استانهای مختلف به بررسی اجمالی اشتغالزایی در استان خوزستان پرداختیم.
سید خلف موسوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این رابطه گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۱۳۱ هزار و ۴۲۲ شغل است که ۱۶ درصد از این تعهد تا کنون محقق شده است و امیدواریم دستگاههای اجرایی بتوانند در ابتدای نیمه دوم سال جاری به تحقق پیش بینی مورد نظر خود دست پیدا کنند.
وی در ادامه به میزان جذب تسهیلات بنگاه های اقتصادی زود بازده نیز اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵۵ طرح با اشتغال ۳۰۹ فرصت شغلی جدید در بانک های عامل به تایید رسیده است هم چنین کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان ۲۴۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال است.
موسوی هم چنین به بحث مشاغل خانگی در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۷ هزار و ۳۱۲ پرونده در بخش مشاغل خانگی تشکیل شده است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۲۶ پرونده به بانک های عامل معرفی شده اند که ۲۳ هزار و ۲۶ نفر زن و ۴ هزار و ۲۸۶ نفر مرد هستند و بیش از ۱۱ هزار و ۴۳۳ نفر نیز تسهیلات مشاغل خانگی خود را دریافت کرده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت جذب سهمیه در این خصوص باید نسبت به جذب سهمیه سال گذشته به سهمیه ابلاغ شده برای استان در سال ۹۱ اقدام کرد.
گفتنی است: در بخش مشاغل خانگی یک هزار میلیارد ریال و در بخش مشاغل خود اشتغالی ۷۰۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان ابلاغ شده است./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.