۱۶ مدرسه استان نشان سلامت دریافت کردند

 به گزارش ایمنا، دکتر کمال حیدری در مراسم بزرگداشت هفته ارتقای سلامت مدارس با اشاره به اینکه این هفته همزمان با هفته سلامت در سراسر کشور به صورت ویژه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این هفته مدارس مروج سلامت شناسایی و با اهدای لوح از خدمات آنان قدردانی می‌شود.
وی با بیان اینکه از بین مدارسی که به عنوان پایلوت انتخاب شدند ۱۶ مدرسه موفق به دریافت نشان سلامت شدند، افزود: این در حالی است که پیاده سازی این امر در مدارس نیاز به عزم جدی و همکاری مردم و مسولان سلامت استان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: ترویج سلامت در مدارس موجب ارتقای سلامت کارکنان مدرسه و اولیای دانش‌آموزان و در نهایت بهبود سلامت فرزندان آنان می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در صدد افزایش مدارس مروج سلامت در استان هستیم، خاطرنشان کرد: امید است که با همکاری مسوولان، معلمان و مدیران آموزش و پرورش ۶۰ درصد مدارس به عنوان مروجان سلامت انتخاب شوند.
دکتر حیدری با اشاره به اینکه در دو سال آینده ۳۰ درصد مدارس استان از امکانات کامل بهداشتی برخوردار می‌شوند، ادامه داد: امید است با پیاده‌سازی صحیح امور بهداشتی در مدارس شاهد رشد مدارس اصفهان در سراسر کشور باشیم.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش، هشت آیتم را برای ارتقای سلامت مدارس در نظر گرفته است در مورد این آیتم‌ها، گفت: سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و ورزش، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، بهبود سلامت روان، سلامت بالینی افراد و در نهایت مشارکت والدین و جامعه و ارتقای سلامت مدارس عناوین مهم و اساسی است که وزارت بهداشت مدارس را ملزم به رعایت آن کرده است.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.