۱۶ نفر از شبه نظامیان طالبان خود را تسلیم نیروهای امنیتی پاکستان کردند

به گزارش شنبه شب ایرنا، مقامات محلی در مناطق قبایلی پاکستان اعلام کردند: این افراد که بخشی از نیروهای شبه نظامیان تحریک طالبان را در منطقه کرم تشکیل می دادند، با تحویل سلاح های خود به مقامات امنیتی در مناطق قبایلی پاکستان خود را تسلیم کردند.

‘شهاب علی شاه’ یک مقام دولت محلی در منطقه کرم گفت: چهار نفر از فرماندهان طالبان محلی از جمله عبدالله، محمد راشیم، ولی و رفیق الله جزو این گروه تسلیم شده هستند.

وی افزود: این افراد اعتراف کردند که جنایات متعددی علیه مردم، نیروهای امنیتی، مقام های دولتی و سران قبایل متحد با دولت انجام داده اند.

این شبه نظامیان که چهره های خود را پوشانده بودند، به خبرنگاران در شهر پاراچنار در شمال غربی پاکستان گفتند: دست از اعمال خشونت آمیز و حملات تروریستی برداشته و پشیمان هستند.

شهاب علی شاه در گفت وگو با رسانه های محلی افزود: تقریبا دو هزار و۵۰۰ شبه نظامی در منطقه قبیله ای کرم مستقر بوده و اقدامات خشونت آمیزی علیه مردم و دولت صورت می دهند.

وی ادامه داد: تمام افرادی که خود را تسلیم کرده اند، برابر با قانون در دادگاه های ضد تروریستی به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

این مقام محلی اعلام کرد: ارتش پاکستان به همراه نیروهای امنیتی دو عملیات بزرگ به منظور پاکسازی شبه نظامیان در منطقه کرم در سال ۲۰۱۱ صورت دادند.

شهاب علی شاه گفت: در مجموع حدود ۹۵ درصد از منطقه کرم از وجود شبه نظامیان پاکسازی شده است و در این منطقه کسب و کار رونق گرفته و ادارات، آموزشگاه ها و مدارس بازگشایی شده اند.

آساق**۱۰۹۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۵۲۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.