۱۶ کشته و بیش از ۲۵ زخمی در انفجار امروز در «ریف دمشق»/اکثر قربانیان زن و کودک می باشند

۲۳م آذر ،

afp9-5.jpg

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه مسکونی راس النبع در منطقه قطنا در «ریف دمشق» طی امروز (پنجشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از این خبرگزاری، اشخاص تروریست خودروی بمب‌گذاری شده‌ای را که در آن مقادیر بسیاری مواد منفجره جاسازی شده بود در منطقه راس النبع در مقابل مدرسه میخائیل سمعان در منطقه قطنا در استان ریف دمشق منفجر کردند که ۱۶ کشته و بیش از ۲۵ زخمی بر جای گذاشت که هفت تن آنها کودک و تعدادی زن بودند.

یک مقام در بیمارستان شهید «خالد سقا امینی» اعلام کرد: حدود ۱۶ جسد از جمله جسد هفت کودک و تعدادی زن به این بیمارستان منتقل شده است و آمبولانس‌ها نیز ۲۳ مجروح را که اکثرشان کودک و زن می باشند به بیمارستان منتقل کردند که حال بعضی از آنها وخیم گزارش شده است.

این انفجار تروریستی همچنین خسارت‌های مالی را به خودروها و اماکن تجاری و ساختمان‌های مسکونی وارد کرده است.

این در حالی است که جبهه النصره در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری آناتولی ترکیه انتشار یافت مسوولیت انفجار مقر وزارت کشور سوریه را بر عهده گرفت.

این گروه که وابسته به القاعده است، اعلام کرد: دو تن از اعضای جبهه النصره این حمله را انجام دادند و دو خودروی بمب‌گذاری شده را در مقابل ساختمان وزارت کشور پارک کردند که در این عملیات منفجر شد.

این گروه اعلام کرد: در پی انفجار درگیرهایی با نیروهای امنیتی رخ داد که سبب کشته شدن تعدادی از افسران شد. علاوه بر آن عاملان حمله نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.