۱۶۰ فقره تصادف منجر به فوت و جرح

رئیس پلیس راه کشور گفت: در طی دو سه روز گذشته ۲۵۰ تن در جاده های کشور کشته و مجروح شدند.

سرهنگ مهماندار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در حوادث برون شهری و در جاده ها ۲۶ حادثه فوتی که از این تعداد ۳۴ تن منجر به فوت و از ۱۳۴ حادثه جرمی ۲۱۶ تن منجر به جرح، نقص عضو و معلولیت شدند.
وی در ادامه بیان کرد: رعایت قوانین باید توسط خود مردم صورت گیرد. در ضمن رانندگی در داخل جاده ها به دلیل سرعت بالا در داخل کشور متفاوت است برای همین یک تخلف کوچک در شهر منجر به خسارتی جزئی شده اما همین تخلف کوچک در جاده منجر به مرگ و نابودی رانندگان و سرنشینان می شود.
وی به آمار حوادث در زمان گذشته اشاره و اذعان کرد: ۳۵ درصد از حوادث در این دو سه روز گذشته عدم توجه به جلو بوده لذا در همین خصوص از عموم رانندگان خواهش میکنیم در زمان رانندگی از موبایل استفاده نکنند، از خوردن و آشامیدن خودداری و از کمربند ایمنی استفاده کنید.
سرهنگ مهماندار در ادامه تصریح کرد: همکاران ما در سراسر کشور مستقر تا با متخلفان برخورد کنند که در این راستا رانندگانی که بر روی خط ممتد که خط زندگی است از این خط عبور کنند این وسایل نقلیه ضمن جریمه ۱ میلیون ریالی و احراز نمره منفی به راننده خودروی وی به مدت ۷۲ ساعت توقیف می شود.
رئیس پلیس راه کشور در پایان به رانندگان توصیه و خاطر نشان کرد: رانندگانی که به شهرهای شمالی کشور سفر کرده و یا سفر می کنند حتما مراتب عابرین در شمال کشور باشند چرا که در کنار جاده ها و شهر ها خانه های مسکونی وجود دارد که این امر منجر به گذرگاه عابرین می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.