۱۶۰ میلیارد تومان به زودی به بیمارستان ها و مراکز درمانی می رسد

ممتاز نیوز: با توجه به این که بیمه ها ۱۵۰۰ میلیارد به مراکز درمانی و داروخانه ها بدهکار بودند ، ترتیبی اتخاذ شده که به زودی ۱۶۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی برسد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ طبق قانون برنامه پنجم توسعه بیمه سلامت ایرانیان باید تشکیل می شد که این سازمان از تاریخ ۱۵ شهریور ماه کار خود را آغاز کرد، اسم این سازمان قبلاً سازمان بیمه خدمات درمانی بود.

عمادی معاون وزیر رفاه و سرپرست سازمان بیمه سلامت گفت:  تغییراتی که در زمینه بیمه سلامت گرفته منحصر به اسم و عنوان نیست این سازمان قبلاً سازمان بیمه خدمات درمانی بوده و فقط به بحث درمان و بیمه های سلامت حرکت می کنیم یعنی سلامت نگری و سلامت محوری اصول اساسی این سازمان است.

 بیمه تکمیلی در بیمه های سلامت قرار می گیرد

بنابر این گزارش با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران همه سازمان های بیمه ای یک سازمان می شوند یعنی همه ایرانی ها یک بیمه ثابت دارند .

عمادی در ادامه افزود: این تعداد و هم پوشانی ها باعث شده که نتوانیم یک خدمات یکنواخت و متمرکزی را در نظام سلامت کشور ارائه کنیم البته سازمان بیمه سلامت نیامده که کسی را از میدان به در کند آمدیم در کنار هم باشیم و در اساسنامه هم پیش بینی شده که بیمه های تکمیلی هم در بیمه سلامت قرار گیرد.

 ۱۷۴ قلم از داروهای صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

سرپرست سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: یکی از مشکلات ما کمبود بودجه است البته ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که طرح توزیع آن را داریم همچنین از ۲۰۲ قلم داروی بیماران صعب العلاج ۱۷۴ قلم از داروها را تحت پوشش بیمه ای آوردیم و به داروخانه ها نیز ابلاغ کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا متن ابلاغیه در داروخانه ها هنوز نیامده گفت: فکر کنم متن آن به داروخانه ها رسیده اما پیگیری می کنیم البته ابلاغ آن را ۱۰ روز پیش دادیم./ع۲

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.