۱۶۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی رسید

‘حبیب الله توفیقی’ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کودکان در بخش داستان ۱۷۹ اثر، در بخش شعر ۱۱۶ اثر و در بخش قطعه ادبی ۲۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

به گفته وی، در رده سنی نوجوانان نیز۲۳۸ داستان،۱۶۰ شعر و۲۱۳ قطعه ادبی و در رده سنی بزرگسالان ۱۹۶داستان، ۲۳۵ شعر و ۱۲۰ قطعه ارسال شده است.

وی گفت:هفتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی نیمه نخست مهرماه امسال همزمان با ‘دهه کرامت’ به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.

مسوول دبیرخانه هفتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی گفت:از بین جشنواره های متعدد فرهنگی، هنری رضوی در کشور، چهارمحال و بختیاری یکی از استانهایی است که به چاپ و انتشار آثار جشنواره رضوی می پردازد.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ی ادبیات کودک و نوجوان رضوی افزود: آثار برگزیده گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت کننده در جشنواره در کتاب موسوم به ‘بهشت هشتم’ منتشر می شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره با پرداختن به ابعاد زندگی امام رضا(ع) در قالب شعر، داستان و قطعه ی ادبی به قلم کودکان و نوجوانان، از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مهر ماه امسال برگزار می شود.

توفیقی، هدف این جشنواره را گسترش فعالیت فرهنگی، مذهبی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار در زمینه سیره امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده آثار ادبی با موضوع فرهنگ رضوی ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد.

توفیقی افزود:آثاری که با بهره گیری از کردار و گفتار امام رضا(ع)به گسترش فضایل اخلاقی پرداخته یا به موضوع پیشنهادی مقام معظم رهبری در سال ۹۱ بپردازند، به شرط داشتن ویژگی های ادبی و هنری می توانند در ارزیابی داوران از امتیاز بالاتری برخوردار شوند.

وی یادآور شد:آثار این جشنواره در سه مقطع سنی کودک ۵تا ۱۲ سال، نوجوانان از ۱۲تا۱۸سال و بزرگسالان از ۱۸ سال به بالا داوری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شش دوره گذشته این جشنواره در چهارمحال و بختیاری با استقبال مطلوب شاعران سراسر کشور همراه بوده است.

۷۳۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۱۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.