۱۶۰۰ خبرنگار آزاد وام مسکن دریافت می کنند

پدرام پاک آئین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه چهار هزار و ۷۷ خبرنگار و روزنامه نگار واجد شرایط دریافت وام مسکن شدند اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و ۴۰۸ نفر دارای رابطه استخدامی و بیمه شده با رسانه ها بوده اند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۶۹ نفر را خبرنگاران آزاد تشکیل دادند.

پاک آئین با اشاره به ترکیب خبرنگاران که برای برخورداری از تسهیلات وام مسکن خبرنگاران تایید و واجد دریافت وام مسکن خبرنگاران شدند اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۴۴۹ نفر خبرنگار و روزنامه نگار نشریات ادواری هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مجموع ثبت نام شدگان ۳۷ درصد خبرنگار و روزنامه نگار، ۲۷ درصد خبرنگار خبرگزاری ها و ۳۶ درصد دیگر را خبرنگار نشریات ادواری تشکیل دادند.

پاک آئین تصریح کرد: دو هزار و ۵۶۵ نفر از واجدین شرایط دریافت وام مسکن خبرنگاران متاهل و یک هزار و ۵۶۲ نفر دیگر مجرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس خبرنگاران مجرد و خبرنگاران متاهل می توانند از تسهیلات دریافت وام مسکن بهره مند شوند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پاک آئین یادآور شد: برای اصلاح تقاضای وام خبرنگاران مهلت پنج روزه داده شد که پس از قرار گرفتن اسامی در سایت سمان این کار صورت خواهد گرفت و در این مدت تعیین شده هیچ گونه ثبت نام جدیدی پذیرفته نخواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیشترین واجدین شرایط دریافت وام مسکن خبرنگاران یک هزار و ۱۴۵ نفر بین فاصله سنی ۳۱ تا ۳۵ سال قرار دارند.

پاک آئین بیان داشت: ۵۶ درصد از واجدین شرایط را بانوان و ۴۴ درصد مابقی را آقایان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: فهرست تایید شدگان دریافت وام مسکن خبرنگاران به بانک مرکزی ارسال و بعد از آن بانک عامل معرفی می شود و سپس خبرنگاران می توانند برای دریافت وام به بانک عامل مراجعه کنند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: وام خرید مسکن بر حسب درخواست خبرنگاران به بانک است و هیچ محدودیتی برای خرید یا ساخت مسکن در تهران یا خارج از تهران وجود ندارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.