۱۷میلیارد دلار و۱۴هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید

۲۷م دیماه ،


اقای فرزین در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت:‌ جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی که سالی یک بار برگزار می گردد  امروز  با حضور هیات امنا و رئیس جمهور برگزار و گزارشی از عملکرد امسال صندوق ارائه شد.

وی افزود: قرار شد امسال یک جلسه دیگر هم داشته باشیم.

فرزین گفت: در این جلسه تاکید شد مناطق محروم باید از منابع صندوق استفاده کنند که این کار در راستای نقشه راه توسعه کشور است.

فرزین افزود: همچنین قرار شد مطالعه مجددی در خصوص مناطق محروم انجام و برنامه تازهی در جلسه آینده ارائه شود.

وی گفت:‌ اعضای هیات امنا همچنین در خصوص سرمایه گذاری خارجی در ایران  و تامین مالی پیمانکاران خارجی تاکید داشتند که قرار شد برنامه مشخصی آماده و در جلسه آینده ارائه شود.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی افزود: در این جلسه بر ایجاد سازوکار شاداب تر برای کمک به تولید که هم اکنون با مشکل نقدینگی مواجه است تاکید شد.

فرزین با بیان اینکه طبق قانون امسال می توانیم ده درصد منابع صندوق را به صورت ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار دهیم و ده درصد به صنعت اختصاص یابد افزود: امسال برای اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع ریالی با ۷ بانک عامل قرارداد بسته ایم که   در اختیار بخش صنعت و کشاورزی قرار می گیرد.

وی گفت: در سال جاری ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد ارزی پذیرفته ایم  که این منابع ارزی می تواند ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت:‌ برای بخش کشاورزی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای بیش از ۵۲ هزار طرح  بسته که مبالغ آن نیز پرداخت شده است و می تواند ۶۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

وی مجموع منابع واریزی به صندوق توسعه ملی را ۴۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: به غیر از تعهدات پرداخت، حدود ۱۷ میلیارد دلار خالص دارایی صندوق است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.