۱۷ استان تخت روانپزشکی و ۲۳ استان تخت روانی کودکان ندارند

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۰۹:۵۷:۴۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت با بیان اینکه مساله بهداشت روان خیلی مهم است و بیماران روانپزشکی مظلوم واقع شده اند، گفت: در ۱۷ استان کشور تخت روانپزشکی و در ۲۳ استان تخت روانی کودکان نداریم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مرضیه وحید دستجردی با اعلام اینکه در ۹ استان نیز بیمارستان تک تخصصی روانپزشکی نداریم، افزود: در کل کشور فقط ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی داریم و پزشکان عمومی دوره دیده روانپزشکی ۲۰۰ نفر و پزشکان دوره دیده متخصص نیز ۲۳۰۰ نفر هستند.
وی ادامه داد: ۴۱ درصد از ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی نیز در تهران قرار دارد در حالی که در گزارشات مربوط به بیماری های روانی فقط بار بیماری هاست که پررنگ می شود.
وی بیان داشت: برنامه های سلامت روان باید بر اساس نقشه تحولی نظام سلامت و کاملا” اجرایی باشد. ازسوی دیگر ارتباط بین روانشناس بالینی و روانپزشک نیز باید بیشتر شود. نباید به گونه ای باشد که هر کدام از وزاتخانه های علوم و بهداشت در این خصوص کار خود را بکند.
وزیر بهداشت از تنظیم کنندگان سند سلامت روان جامعه خواست وارد جزییات بیشتر این بیماری شده و در یک برنامه زمانبندی مسائلی نظیر آموزش، تحقیقات، درمان و بهداشت روان را در قالب برنامه پزشک خانوده و نظام ارجاع در سند ارتقای سلامت روان جامعه مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۰۹۵۷۴۳۵۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.