۱۷ رشته و ۱۰ موسسه آموزشی فاقد متقاضی هیات علمی / جزئیات آماری فراخوان جذب

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

۱۷ رشته و ۱۰ موسسه آموزشی فاقد متقاضی هیات علمی / جزئیات آماری فراخوان جذب

17 رشته و 10 موسسه آموزشی فاقد متقاضی هیات علمی / جزئیات آماری فراخوان جذب

معاون مرکز جذب وزارت علوم با اشاره تازه ترین آمارها از فراخوان جذب هیأت علمی بهمن ماه ۹۲، اعلام کرد که دانشگاه تهران دارای بیشترین نیاز در این دوره از فراخوان است.

 

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، امین حکیم در با بیان اینکه دانشگاههای کشور در فراخوان جذب بهمن ماه سال جاری تعداد ۷ هزار و ۸۴۵ نیاز بارگذاری کرده اند، گفت: این تعداد تقاضا از سوی ۹ هزار و ۸۳۶ متقاضی به میزان تعداد ۱۸ هزار و ۶۹۱ اولویت بارگذاری شده دانشگاهها تعیین اولویت شد. از این تعداد نیاز، ۱۱ هزار و ۵۶۵ اولویت مربوط به دانشجویان دکتری، ۶ هزار و ۱۹۱ اولویت مربوط به پیمانی کارشناسی ارشد، ۴۹۹ اولویت مربوط به طرح سربازی دکتری تخصصی و ۴۳۶ اولویت طرح سربازی کارشناسی ارشد است.

وی با اشاره به سهم دانشگاهها از بارگذاری نیازها در این دوره از فراخوان، اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۲۱۷ نیاز از مجموع ۱۸ هزار و ۶۹۱ نیاز بارگذاری شده توسط دانشگاهها مربوط به دانشگاههای دولتی و ۱۸۶ نیاز برای دانشگاههای غیردولتی همچنین یک هزار و ۲۸۸ نیاز هم برای دانشگاهها و موسسات وابسته به دستگاههای اجرایی بارگذاری شده است.

به گفته معاون مرکز جذب وزارت علوم، از بین استانها، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان تهران با تعداد ۶ هزار ۷۸۱ اولویت در ردیف اول و دانشگاهها و مراکز آموزشی استان ایلام همچنان با مجموع ۴۳ اولویت در ردیف پایانی قرار دارند. همچنین دانشگاه تهران با یک هزار و ۷۰۴ نیاز دارای بیشترین بارگذاری است و بعضی دیگر از دانشگاهها صرفاً یک نیاز را بارگذاری کرده اند.

حکیم با بیان اینکه در این دوره از فراخوان ۲۸۵ دانشگاه و مرکز آموزشی شرکت کرده اند، اضافه کرد: ۲۷۵ دانشگاه دولتی و غیردولتی کشور در این دوره از فراخوان دارای متقاضی بودند و ۱۰ مرکز آموزشی غیردولتی فاقد متقاضی می باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهها برای ۲۳۱ رشته تحصیلی در این دوره از فراخوان اعلام نیاز کرده اند که تا پایان فراخوان ۲۱۳ رشته تحصیلی، توسط متقاضیان انتخاب شده و ۱۴ رشته هم صرفاً یک اولویت داشته و ۱۷ رشته دیگر فاقد متقاضی اعلام شده اند.

به گزارش مهر، فراخوان جذب هیأت علمی بهمن ماه سال ۹۲ پس از تمدید ۳۰ بهمن ماه پایان یافت، همچنین بارگذاری دانشگاهها و ثبت نام متقاضیان برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت تا ۱۷ اسفندماه در سامانه مرکز جذب وزارت علوم، ادامه دارد.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.