۱۹۷ یکی از ابزارهای مشارکت با ناجا

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی کشورمان با اشاره به اینکه مرکز ۱۹۷، بازوی نظارتی بسیار مهم در اصلاح رفتار کارکنان و سازمان به شمار می آید، تصریح کرد: این مرکز یکی از ابزارهای مشارکت مردم است و موجب تقویت سرمایه های اجتماعی ناجا می شود.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی در جمع خبرنگاران از مرکز ۱۹۷ به عنوان یکی از ابزارهای نظارت مردم بر عملکرد پلیس نام برد و افزود: این دفتر بازوی نظارتی بسیار مهم در اصلاح رفتار کارکنان و سازمان به شمار می آید.

وی یادآور شد: این مرکز یکی از ابزارهای مشارکت مردم است و موجب تقویت سرمایه های اجتماعی ناجا می شود که این سرمایه، از سرمایه های اصلی و بنیان اساسی اقتدار نیروی انتظامی است.

سردار احمدی مقدم در خصوص برخورد با نیروهای متخلف پلیس نیز اظهار داشت: خوشبختانه تعداد افراد متخلف که به کمیسیون های انضباطی معرفی می شوند، کاهش داشته و همچنین کیفیت تخلف نیز افت کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در گذشته به دلیل عدم برخورد قاطع با ماموران پلیس رشوه گیر، تصویر بدی از نیروی انتظامی در جامعه ایجاد شده بود اما امروز خوشبختانه با قاطعیت عمل، این جرم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها نسخه برخورد با جرایمی نظیر تبانی با مجرمان، اخذ رشوه و مشکلات اخلاقی در نیروی انتظامی اخراج متخلفان از سازمان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته هزار و ۱۰۰ نفر از ماموران پلیس از خدمت اخراج شدند که این تعداد، مشمول سه جرم فوق نبودند بلکه علت اخراج تعداد زیادی از این ماموران، غیبت و فرار از خدمت به دلیل سختی کار بود.

این مقام انتظامی از تقدیر ماموران پلیسی که رد رشوه کردند خبر داد و یادآور شد: آمار مامورانی که رد رشوه می کنند، به مراتب بیشتر از کسانی است که رشوه می گیرند.

سردار احمدی مقدم در خصوص جرایم اخلاقی نیز اظهارداشت: باندهای فساد اعم از تولید و توزیع مشروبات الکلی، مواد روانگردان، شوهای زیرزمینی، پارتی های شبانه و ایکس پارتی ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: با تلاش مضاعف پلیس و آگاه سازی جامعه، باید جلوی گسترش معضلات و مشکلات اخلاقی گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توسعه پلیس فتا، افزود: این پلیس پیشرفت های خوبی در حمایت از امنیت در فضای سایبری داشته است.

وی در خصوص معرفی معاون اجتماعی جدید نیروی انتظامی اظهارداشت: از زمان تصدی سردار کارگر، شاهد پیشرفت زیادی در حوزه اجتماعی بودیم اما ایشان به ریاست بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس منصوب شدند که پس از هفته ناجا، معاون جدید اجتماعی ناجا معرفی خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان با بیان اینکه احکام انتصابات در ناجا، سه ساله می باشد، افزود: گردش مشاغل در نیروی انتظامی موجب افزایش تحرک و نوسازی سازمان می شود.

سردار احمدی مقدم در خصوص شایعات اخیر مبنی بر جابجایی های چند تن از مدیران ارشد نیروی انتظامی، تصریح کرد: این گفته ها صحت ندارد اما به علت نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری و به منظور ثبات مدیریتی، تلاش می کنیم تا حداقل جابجایی ها انجام شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.