۲ نفر از ۷ مهندس ربوده شده ایرانی در سوریه آزاد شدند

خبرگزاری آریا- دو نفر از مهندسان ایرانی ربوده شده در سوریه صبح امروز به کشور بازگشتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، احد سهرابی و مجید قنبری دو مهندس از هفت مهندس ایرانی بودند که آذر سال گذشته بدست معارضان سوری ربوده شدند.
این دو مهندس ایرانی پس از تحویل به مقامات امنیتی و پلیس ترکیه امروز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شدند.
در مراسم استقبال از مهندسان ایرانی، علاوه بر مسوولان وزارت امورامورخارجه، مسوولان وزارت نیرو نیز حضور داشتند.
«حسن قشقاوی» معاون مجلس، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه ایران بامداد روز پنجشنبه در مراسم استقبال از مهندسان آزاد شده ایرانی ، گفت،با همکاری خوب وزارت امور خارجه ایران و ترکیه مهندسان ایرانی آزاد و به وطن بازگشتند.
قشقاوری ابراز امیدواری کرد که دیگر مهندسان ایرانی در بند افراد مسلح در سوریه نیز هر چه سریع تر آزاد شوند.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آزادی ۲ مهندس ربوده شده ایرانی به دست افراد مسلح در سویه، خبر داد.
 “رامین مهمانپرست” سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد : با تلاش ها و پیگیری های انجام شده ، ۲ مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه ، روز چهارشنبه آزاد و به سفارت ایران در ترکیه تحویل داده شدند.
مهمانپرست ضمن قدردانی از تلاش ها و نقش مثبت دولت ترکیه در آزادی ۲ مهندس ایرانی ، ابراز امیدواری کرد که با تداوم پیگیری ها ،زمینه آزادی هرچه سریعتر ۵ مهندس دیگر ایرانی که همچنان در بند افراد مسلح در سوریه هستند ، فراهم شود.
روز گذشته “بهمن حسین پور” سفیر ایران در ترکیه نیز  تاکید کرد : تلاش ها و مذاکرات برای آزادی ۵ مهندس دیگر ایرانی که همچنان در بند افراد مسلح در سوریه هستند همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است هفت مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه در حال احداث “جندر” در حمص مرکز سوریه دسامبر ۲۰۱۱ به دست افراد مسلح ربوده شدند که با آزادی این دو نفر ، ۵ مهندس دیگر همچنان در اختیار افراد مسلح هستند.
همچنین ۲۲ زائر ایرانی در ماه دسامبر ۲۰۱۱ به دست افراد مسلح در شهر حمص ، مرکز سوریه ربوده شدند که با تلاش مقامات جمهوری اسلامی ایران ، ترکیه و سوریه همه آنان آزاد شده اند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.