۲ فیلم کودک ایرانی در جشنواره استانبول به نمایش درمی‌آید

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دو فیلم سینمایی به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره فیلم جهانی کودکان استانبول کشور ترکیه به نمایش درآمدند.

به گزارش ممتاز نیوز؛ فیلم‌های «زمانی برای دوست داشتن» (ابراهیم فروزش) و «صدای پای من» (مهرداد خوشبخت در این اتفاق سینمایی حضور داشتند.

«زمانی برای دوست داشتن» که قصه آن دربارهٔ کودکی معلول و استثنایی است که درکنار پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می کند و تلاش او برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود به ویژه اعضا خانواده‌ شرایط و موقعیت‌های مختلفی را در زندگی این اشخاص به وجود می‌آورد، در جشنواره متعددی از جمله و حضور داشته و جایزه بهترین فیلم از جشنواره “آرت آمفورا”بلغارستان و جوایز بهترین فیلم، بهترین بازیگر بخش بین‌الملل و بهترین فیلم آسیایی بیست و دومین جشنواره فیلم ‌های کوکان و نوجوانان همدان را به خود اختصاص داده است.

و داستان فیلم «صدای پای من» که پیشتر در جشنواره‌‌های معتبری حضور داشته و به جوایزی نیز از جشنواره‌های اصفهان، پالرمو، چین، بنگلور و همچنین جشنواره «گذر از موانع» روسیه دست یافته بود. دربارهٔ دانیال قهرمان دو و میدانی در یکی از روستاهای مرزی کشور است که بر اثر برخورد با مین، پای خود را از دست می دهد. او با کمک معلم و خانواده اش و یک پای مصنوعی که حرف می زند، دوران افسردگی را طی می کند. پای مصنوعی آرزو دارد که واقعی شود و در کفش بو بگیرد! فرشته مهربان به او قول می دهد که اگر پای خوبی برای یک بچه باشد، او را واقعی کند. شب مسابقه پای مصنوعی گم می‌شود که رقیب دانیال آن را دزدیده است…

جشنواره فیلم جهانی کودکان استانبول از ۱۰ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری در کشور ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.