لیست تولید کنندگان باتری خودرو و شرکت های باتری سازی در ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنعت باتری و ذخیره سازهای ایران گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها یک کارخانه تولید کننده باتری تحت نام باتری نیرو در کشور وجود داشت اما هم اکنون بیش از ۲۰ کارخانه در کشور انواع باتری خودرو و باتری های صنعتی تولید می کنند.

وی افزود: هم اکنون تولید کنندگان جدیدی با اخذ مجوز برای تولید باتری در کشور در حال راه اندازی هستند و پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات باتری خودرو هم خواهیم داشت.

در سال ۹۹ با محدودیت های ارزی و اعمال سیاست کنترل واردات، ظرفیت فعال کارخانه های داخلی افزایش یافته و در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی فعال است.

لیست تولید کنندگان باتری خودرو در ایران
لیست تولید کنندگان باتری خودرو در ایران

لیست شرکت های باتری سازی ایران

کارخانه های تولید کننده باتری در ایران برندهای مختلفی را تولید می کنند که ما در زیر لیست تولید کنندگان باتری خودرو ایرانی و نام مارک های تولیدی هر کارخانه را برای شما آماده کرده ایم.

لیست زیر شامل تولید کنندگان بزرگ باتری خودرو در ایران می باشند، که شامل ۸ کارخانه هستند:

۱- شرکت صبا باتری (باتری سازی نیرو)

صبا باتری اولین تولیدکننده باتری در ایران و یکی از بزرگترین شرکت باتریسازی ایران و خاورمیانه محسوب می شود. از تاسیس این کارخانه سازنده باتری حدود ۴۰ سال می گذرد. اکنون صبا باتری در زمینه تولید باطری با ظرفیتهای ۷٫۵ الی ۲۰۰ آمپر فعالیت می کند. که باطری اسید سرب و سیلد اسید MF (بدون نیاز به نگهداری) را شامل می شود.

۲- شرکت سپاهان باتری

سپاهان باتری که ابتدا با نام توان باتری شناخته شد. سپاهان باتری یکی دیگر از کارخانه های محبوب تولید باتری در ایران است . این کارخانه در استان اصفهان قرار دارد. این شرکت از بهترین تولیدکنندگان باتری ایرانی است. سپاهان باتری را می توان گفت بهترین مارک باطری اتمی در میان تولید کنندگان باتری در ایران است .

۳- شرکت برنا باتری

شرکت برنا باتری اولین واحد دریافت کننده گواهینامه استاندارد ملی ایران در زمینه باطری ماشین در کشور می باشد.همچنین برنا باطری با شرکت خودرو سازی مانند بهمن موتور در زمینه تامین باطری خودرو همکاری دارد.

۴- شرکت آذر باتری

شرکت آذر باتری یکی دیگر از کارخانه های باتریسازی ایران است که در آذربایجان غربی شهر ارومیه قرار دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این شرکت یکی از تامین کنندگان اصلی باتری شرکت های خودرو سازی همچون ایران خودرو، سایپا و ماموت می باشد. این شرکت دارای دفاتر فروش متعدد است که در شهرهای تهران و ارومیه به توزیع باتری می پردازد. این برند توانسته به پنج کشور خارجی صادرات داشته باشد. کیفیت، نو آوری و خدمات پس از فروش شعار آذر باتری است.

۵- شرکت نیرو گستران خراسان

شرکت نیرو گستران خراسات یکی از بزرکترین مجتمع های تولید کنندگان باتری در ایران است. این مجتمع با تولید داخلی باتری بیش از ۸۰ میلیون آمپر ساعت انواع باتری بزرگترین تامین کننده باتری شرکت های خودرویی داخل کشور می باشد.

۶- شرکت پاسارگاد صنعت باطری

شرکت پاسارگاد صنعت باطری یکی دیگر از شرکت های تولید باتری در ایران است در سال ۱۳۸۷ با تولید یک میلیون باتری در سال شروع به کار کرد. این کارخانه در شهرک صنعتی شهر گرمسار در استان سمنان واقع شده است. در فروردین ماه سال ۱۳۹۰ این شرکت با نصب دستگاههای تمام اتوماتیک از بهترین سازندگان جهان با تکنولوژی روز دنیا به تولید آزمایشی و در شهریور ۱۳۹۰ شروع به تولید انبوه با برند شاهین نموده است . این شرکت باتری با آمپراژهایی نظیر : ۵۵ الی ۷۴ آمپر ساعت را تولید می کند.

۷- شرکت دورنا باتری ارس

این کارخانه تولید باتری در منطقه آزاد ارس قرار داد. مارک های تولیدی ایران شرکت : باتری دورنامایت Dourna might و باتری ارس Aras Battery و پوشیتا Poshita و باتری نوبل برندی از شرکت دورنا باتری ارس هستند.

۸- شرکت وایا باتری

شرکت تولیدی صنعتی وایا باتری صدرا، یک شرکت ایرانی بوده که در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده است، این شرکت ایرانی جهت تأمین نیاز داخل و صادرات، اقدام به ایجاد کارخانه تولید باتری در شهرک شکوهیه قم در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع نمود. فاز اول کارخانه با زیر بنای ۶۵۰۰ متر مربع در بهمن ماه سال توسط جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به منظور تولید انواع باتری خودرو‌‌های سواری، سنگین و نیمه سنگین با تنوع آمپراژ ۵۰ تا ۲۰۰ آمپر ساعت افتتاح گردید.

۹- شرکت ویستا الکتریک رایکا

در حال حاضر این شرکت با استفاده از تجارب بیش از یک دهه فعالیت در این صنعت و تکمیل کادر با تجربه خود توانست شرکت تولیدی باتری در کشور ایران را تحت عنوان شرکت ویستا الکتریک رایکا با هدف تولید انواع باتری های استارتر با سرمایه گذاری اولیه مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان، تولید سالیانه ۴۵۰ هزار عدد باتری در سایزهای ۵۵ تا ۲۰۰ آمپر که در شهرک صنعتی شهید سلیمی با زمینی با مساحت ۸۰۰۰ مترمربع در ۱۸ ام بهمن سال ۱۳۹۷ افتتاح نماید.

۱۰- شرکت آکو باتری (شجع باطری)

در سال ۱۳۹۸ این شرکت موفق به راه اندازی کلیه مراحل زنجیره تولید اعم از بازیافت باطری اسقاط، صفحه سازی و مونتاژ واحد تولیدی صفحه باتری در کارخانه گردید که این مهم به تولید انواع باتری استارتر در آمپراژ ها و سایزهای متنوع از ۵۰ تا ۲۰۰ آمپر ساعت با نام (A.CO BATTERY) منتهی گردید.

لیست شرکت های باتری سازی ایران

لیست شرکت های باتری سازی که در ادامه میبینید مجموعه های شخصی و کوچک تولید کننده باتری در ایران هستند که سهم کمتری در تولید باتری کشور دارند و که شامل شرکت های زیر می باشند:

شرکت یکتا باتری سپاهان

برندهای تولیدی یکتا باتری: اکسیژن، آیسان، گلوب، فایر گلد، اسپید مکس و کایا مکس

شرکت آذر تابان مطمئن

برندهای تولیدی آذر تابان مطمئن: تابان،فالکون، فوتون، تیکا، هوتیس و شاتم

شرکت توان پرداز باطری

برندهای باتری توان پرداز: آرک گلدن و رینو و هاگن

شرکت آرتا باتری

برندهای آرتا باتری: آوز

شرکت نیرو گستر تابان

برندهای باتری نیرو گستر تابان: رانا و آراکس

شرکت آران نیرو آمیکو

برندهای باتری آران نیرو: آمیکو، تراست، الکترون و هایپر

شرکت روئین باتری غرب

برندهای روئین باتری غرب: کایکو، دی سل و اسپیکو

شرکت توان انرژی گستر کاسپین

برندهای باتری توان انرژی گستر کاسپین: جرالد و سوزینا

شرکت پیشرو انرژی گستر هراز

برندهای باتری پیشرو انرژی گستر هراز: دلتا و کراتن

شرکت اسپیدار صنعت

برندهای باتری اسپیدار صنعت: زارا و زایما

شرکت نیرو شیزماد صنعت

برندهای باتری شیزماد صنعت: شیزماد صنعت

شرکت بدر باتری خمین

برندهای بدر باتری: باتری بدر

شایان ذکر است انجمن صنعت باتری و ذخیره سازهای کشور برای اولین بار در ایران در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ تشکیل و به ثبت کشوری رسیده است. این انجمن با هدف حفظ حقوق واحدهای تولید کننده باتری، حمایت از تولید کنندگان و ایجاد تعامل، ارتباط و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی با یکدیگر و با ارکان اجرایی دولت همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرکات، بانک ها و موارد دیگر تاسیس شده است.

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. رضا حضوری:

    رضا حضوری هستم از شرکت B.T.N. Global Trading شرکت ما در زمینه صادرات قطعات یدکی خودرو از جمله باطری فعال است…تمایل به همکاری با تولید کنندگان باطری خودرو جهت صادرات….و نفوذ در بازارهای جهانی … حوضه تخصصی ما غرب آفریقا است….!
    تلفن همراه و واتزاپ من: ۰۹۱۲۲۹۸۰۸۰۲

  2. با سلام من محمد صدری تولید کننده باطری لیتیمی در اتریش هستم اگر در این پورد نیاز به همکاری باشد می توانم ارائه دهم 004364006562:

    عالی

    • با سلام وهابی از مجموعه صادراتی بابیروش،تهران هستم. تماس بگیرید۰۹۱۲۰۶۷۵۶۰۳:

      بابیروش در زمینه ایجاد بازارهای صادراتی و مشتری فعالیت دارد

    • عرفان احمدیان:

      با سلام بنده دکتر احمدیان هستم
      بنده بسیار مشتاق هستم که با شما گفتگویی داشته باشم در مورد
      باتری لیتیمی که فرمودید ، من خواهان سرمایه گذاری در این صنعت هستم
      بسیار ممنون میشم حتما پاسخگو باشید اگر پیام را دریافت کردید
      erfan.ah.1998@gmail.com ایمیل بنده هست

  3. محمد مهدی انصاریپور:

    سلام . نیاز به لیست و نام ۲۰ کارخانه تولید کننده باطری خودرو دارم در صورت امکان ارسال فرمایید.

  4. عبدالرشید صدری:

    من لیست این ۲۰ کارخانه را لازم دارم چون کارمن صادرات بوده ودرحال حاضرمیخواهم در یک مناقصهخارجی شرکت نمایم ولیاظهار باید بنام شرکت کننده درمناقصه باشد چون تامین اعتبار ان از طریق شرکت گاز ایران بوده اما امادگی تسویه تولید کننده راخودمان انجام میدهیم

  5. عبدالرشید صدری:

    من لیست این ۲۰ کارخانه را لازم دارم چون کارمن صادرات بوده ودرحال حاضرمیخواهم در یک مناقصهخارجی شرکت نمایم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.