۲۰ درصد اشخاص بالغ “فعالیت فیزیکی” مناسب ندارند

اردیبهشت ۱۴۰۳

برطبق برآوردهای جهانی، حدود ۲۰ درصد اشخاص بالغ در جهان “فعالیت فیزیکی” مناسب و کافی ندارند و این اشخاص بیشتر در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن قرار دارند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال سیگار، چربی و کلسترول خون بالا، چاقی و اضافه وزن، استرس و عدم تحرک و فعالیت بدنی مناسب از دلایل مهم ابتلا به بیماری های مزمن است.

وی گفت:مردم در هنگام کار، رفت و آمد، منزل و در اوقات فراغت و بیکاری فرصت خوبی برای تحرک و فعالیت بدنی دارند و باید از این فرصت به درستی استفاده کنند.

گرجی با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان فعالیت فیزیکی مناسب و کافی ندارند، تاکید کرد: برآوردهای جهانی نشان می دهند که عدم فعالیت فیزیکی در ۲۰ درصد اشخاص بالغ وجود دارد که این موضوع در کوتاه مدت و بلند مدت با مشکلات و عوارض مختلفی همراه است.

وی یاد آور شد: اشخاصی که فعالیت فیزیکی ندارند، بیشتر در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن قرار دارند و کیفیت زندگی آنها کمتر از سایر اشخاص است.

گرجی با اشاره به اینکه فعالیت فیزیکی خطر بیماری های قلبی، عروقی، دیابت، بعضی از سرطان ها و تعدادی دیگر از بیماری ها را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: فعالیت فیزیکی همچنین متابولیسم گلوکز را بهبود بخشیده، چربی بدن را کاهش داده و به پایین آمدن فشار خون نیز کمک قابل ملاحظه ای می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.