۲۰ درصد دانش آموختگان جذب بازار کار شده باشند/ حداقل ۲۷ عضو هیئت علمی داشته باشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس شرایط ارتقاء موسسات غیرانتفاعی باید ۲۰ درصد دانش آموختگان همان سال جذب بازار کار شده باشد، چنانچه وجود ۲۷ عضو هیئت علمی الزامی است.

ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: آئین نامه ارتقاء موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی، با دعوت از اساتید سابقه دار و با اهدافی چون ارتقاء شاخص کیفی موسسات، ارتقاء ساختار تشکیلاتی موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی، بهره گیری بهینه از توانمندی و تجهیزات موسسات خصوصا در دوره های تحصیلات تکمیلی و ایجاد فضای رقابتی بین موسسات، از جمله اهداف این آئین نامه محسوب می شود.

وی افزود: از جمله معیارهای اصلی این آئین نامه برای موسسات، دارابودن اساسنامه مصوب هیئت امنای قانونی، دارابودن سرپرست قانونی موسسه، داشتن طرح توسعه ۵ یا ۱۰ ساله، ایجاد فضای کاربردی با قابلیت کاربردی موسسه که البته مورد تائید آموزش عالی باشد، دارابودن ۱۰ سال سابقه آموزشی از جمله معیارهای اصلی این آئین نامه محسوب می شود.

حسنی در ادامه به میزان سرانه و فضاهای عمومی رفاهی اشاره کرد و گفت: میزان سرانه فضای در نظر گرفته شده برای آموزشکده ۴ متر مربع، فضای کمک آموزشی برای هر دانشگاه ۸ متر مربع، فضای عمومی رفاهی ورزشی ۴ متر مربع و ۸ متر مربع تعیین شده است.

وی افزود: حداقل ۲۷ عضو هیئت علمی تمام وقت که ۴۰ درصد آنها مرتبه علمی استادیار به بالا باشند را باید موسسات داشته باشد.

حسنی تصریح کرد: البته یکی دیگر از شرایط مهم برای ارتقاء این موسسات این است که حداقل ۲۰ درصد دانش آموختگان آن موسسه در همان سال جذب بازار کار شده باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.