۲۰ درصد مردم جهان از کمبود ویتامین A رنج می برند

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش های جهانی نشان می دهند که حدود ۲۰ درصد مردم جهان به ویژه کودکان، از کمبود ویتامین A رنج می برند و این اشخاص در معرض بسیاری از مشکلات و بیماری ها قرار دارند.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان از کمبود ویتامین ها و عناصر  معدنی  ضروری رنج می برند و در نتیجه این کمبودها دچار مشکلات مختلفی می شوند.

 وی با بیان اینکه کمبود ویتامین A در بین اشخاص جوامع مختلف به وفور دیده می گردد ، افزود: کمبود  ویتامین A  در بسیاری از مناطق دنیا سبب اختلال بینایی می گردد و این موضوع جزء عوامل اصلی کوری اکتسابی در کودکان است.

 شفیعی با اشاره به آمارهای مختلف در خصوص اشخاص دچار و در معرض کمبود ویتامین A در دنیا، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که حدود ۲۰ درصد  مردم جهان به ویژه کودکان، از کمبود ویتامین A رنج می برند و این اشخاص در معرض بسیاری از مشکلات و بیماری ها قرار دارند.

 وی گفت: طبق بررسی ها، در صد قابل ملاحظه ای از کل بار جهانی ناشی از بیماری  مالاریا  و بیماری های اسهالی، ناشی از کمبود ویتامین A است.

 شفیعی خاطر نشان  کرد: مرگ و میرهای قابل انتساب به کمبود ویتامین A در بین مردم جهان نیز قابل ملاحظه است و به همین سبب و سایر دلایلی که به آنها اشاره شد، توجه جدی به برطرف کردن این مشکل غذایی بسیار ضروری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.