۲۰۰ رشته دانشگاهی علوم انسانی بازنگری شد

جام جم آنلاین: مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۲۰۰ رشته دانشگاهی، پس از بازنگری های لازم در اختیار کمیته های تخصصی تحول علوم انسانی قرار گرفته است.

سعید قدیمی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: رشته های بازنگری شده، درصورت تایید نهایی در شورای تحول علوم انسانی، در صحن شورای برنامه ریزی آموزش عالی مطرح می شود.

وی ابراز امیدواری کرد، رشته ها و برنامه های درسی جدید و بازنگری شده بزودی به تایید شورای تحول علوم انسانی برسد و از سال ۹۱ شاهد اجرای آنها در دانشگاه ها باشیم.

قدیمی به شکل گیری کمیته های متعدد ذیل شورای برنامه ریزی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در تشکیل این کمیته ها توجه جدی به مباحث گردشگری، آب، محیط زیست و علوم قرآنی صورت گرفته و برای توسعه رشته های مرتبط با این حوزه ها، در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است.

وی از بازنگری آیین نامه کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها خبر داد و گفت: ۱۵ سال از آخرین بازنگری آیین نامه دوره های کاردانی و کارشناسی می گذرد و آیین نامه جدید با رویکرد ارتقای کیفیت دوره های کاردانی و کارشناسی و همچنین کاهش ماندگاری دانشجویان در دانشگاه تهیه و تدوین شده است.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.