۲۰۰ نفر زائر امام رضا از مرگ حتمی نجات یافتند

گردآوری توسط گروه وب گردی سایت خبری ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در شنبه, ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ در دیگه چه خبر
200 نفر زائر امام رضا از مرگ حتمی نجات یافتند

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۲۰۰ نفر از عاشقان امام رضا (ع) که با پای پیاده عازم مشهد بودند با اقامت در یکی از مکان های استقرار دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده که با سرکشی به موقع پلیس از مرگ نجات یافتند.

 سرتیپ ‘بهمن امیری مقدم’ با بیان این مطلب افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی دهه صفر و شهادت امام رضا (ع)، مردم به صورت کاروان های پیاده به سمت مشهدالرضا حرکت می کنند تا درمراسم سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در مشهد باشند.

وی ادامه داد: پلیس خراسان رضوی برای تامین امنیت زائران، طرح های ویژه ای را اجرا کرده است.

امیری مقدم اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان نیشابور ساعت ۲۳ و ۳۹ دقیقه شب بیست وششم آذرماه با سرکشی از مکان های استقرار و استراحت کاروان های پیاده متوجه گازگرفتگی تعدادی از زائران شدند.

وی گفت: تیم های گشتی پلیس نیشابور با حضور در مسجد چهارده معصوم (ع) بخش ‘زبرخان’ که محل استراحت کاروان پیاده از روستای ‘انداده’ و ‘زرقان’ شهرستان ‘جوین’ یود، متوجه صدای ناله یک زن درحال استراحت شدند، در این لحظه موضوع با حساسیت بررسی شد که در نتیجه مشخص شد به علت سهل انگاری در نصب بخاری، لوله از مسیر خروج دود خارج شده و گاز سمی در مکان منتشر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: بلافاصله هماهنگی های لازم با مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۰و نیروهای امدادی به عمل آمد و اعضای کاروان پیاده که دچار مسمومیت شده بودند از محل استراحت خارج شدند.

به گفته وی ۷۵ تن از سوگواران کاروان پیاده که وضعیت نا مناسبی داشتند به بیمارستان های حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور اعزام و خوشبخانه با اقدام سریع حال همگی آنها رضایت بخش است.

امیری مقدم گفت: اعضای این کاروان پیاده برای برپایی مراسم سوگواری میلیونی روزهای آخر سفر به سوی مشهد روانه شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس


تی وی پلاس – دیگه چه خبر
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.