۲۱ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوهستانی نجات یافتند

‘احمدرضا شجیعی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ۲۱ کوهنورد یاد شده در جریان یک عملیات ۱۰ ساعته جست و جو و نجات در ارتفاعات کوهستانی استان های تهران و چهارمحال و بختیاری از سوی گروه های امداد و نجات هوایی و کوهستان جمعیت های هلال احمر استان های یاد شده نجات یافتند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات درباره وضعیت نجات یافتگان توضیح داد: حال عمومی این افراد مساعد اعلام شده و در جریان این حادثه فقط به یک نفر از کوهنوردان جراحاتی در ناحیه کمر و گردن وارد شده است که کوهنورد یاد شده پس از انتقال از ارتفاعات کوهستانی به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: درعملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی گروه های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در مواردی چون ادم ریوی -تجمع آب میان بافتی در ریه-، ادم مغزی -تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز- سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.

شجیعی توضیح داد: همچنین گروه های یاد شده درصورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی چون سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی -افت دمای بدن- و آذرخش -صاعقه – و جست وجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم خواهند شتافت.

اجتمام**۷۰۲۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۱۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.