۲۱ مرداد ۹۲بازسازی شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به پایان می رسد

۲۹م اسفند ،

ˈ قربان محمدی ˈ روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن و راه سازی شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه دور دوم عملیات اجرایی ساخت و ساز در روستاهای زلزله دیده در شهرستان های ورزقان، اهر وهریس آغاز شده است، اظهارکرد: از ۲۰ هزار واحد در حال احداث در ۳۰۶ روستای استان ۱۳ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده و ۱۱هزار خانوار در آنها ساکن می باشند.

وی افزود: تاکنون ۶۵ درصد احداث واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده تا سالگرد زلزله ۲۱ مرداد سال ۹۲ کار بازسازی در تمام روستاهای این منطقه به اتمام می رسد.

محمدی همچنین از بیمه ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با قراردادی که با بیمه میهن امضا شده با پرداخت ۵۶۰ هزار ریال برای ۱۰ سال به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال که هر سال ۱۵ درصد به ارزش سرمایه اضافه می گردد، این واحدها در مقابل حوادث قهری بیمه می باشند.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در ادامه این جلسه از کمبود متقاضی مسکن مهر در این شهرستان خبر داد و گفت:

۳۰۰ واحد مسکن مهر در ورزقان در شرف اتمام است که تاکنون فقط برای ۱۲۰ واحد متقاضی داریم.

ˈ محرم فروغی شجاعی ˈ افزود: کسانی که اهل شهرستان ورزقان می باشند و در شهرهای همجوار و مرکز استان ساکن می باشند می توانند از این امتیاز استفاده کرده و در این شهرستان طبق قانون مسکن مهر صاحب مسکن شوند.

وی همچنین از واگذاری ۵۴ واحد مسکن مهر در شهر خاروانا تا پایان خرداد سال خبر داد.

۷۲۳۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.