۲۱۰ هزار نفر با فرابورس، خانه دار شدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران اعلام کرد : از زمان آغاز معاملات این اوراق در سال ۱۳۸۹ در فرابورس تاکنون ۲۱۰ هزار نفر از هموطنان از این طریق خانه‌دار شده و از بانک مسکن وام دریافت کرده اند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) ، امیر هامونی با اشاره به موفقیت اوراق امتیاز تسهیلات مسکن اظهار داشت: سال ۸۹ بررسی‌های لازم دربارهٔ اوراق تسهیلات مسکن در شورای عالی بورس انجام شد تا معاملات تسهیلات مسکن از بازاری بی‌ثبات و دلال‌محور به بازار نظام‌مند فرابورس با حضور ناظران ارشد انجام گیرد.

هامونی ارزش این اوراق در فرابورس را سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ارزش بازار فرابورس هم اکنون ۶۴ هزار میلیارد تومان است که ۵۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بازارهای اول و دوم می شود و ارزش بازار ابزارهای نوین مالی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه هم حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان معامله در فرابورس انجام شده که ۴ هزار میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد معاملات فرابورس مربوط به معامله ابزارهای نوین مالی بوده است.

بنابر این گزارش ممتاز به نقل از مدیر روابط عمومی شرکت فرابورس هم پیش از این دربارهٔ سوء ‌استفاده برخی مشاوران املاک از امتیاز اوراق تسهیلات خرید مسکن اخطار داده و گفته است : فرابورس بستری شفاف برای متقاضیان این امتیازها فراهم کرده است.

آقای شریفی گفت: کسانی که پیش از این با سپرده گذاری از امتیاز دریافت تسهیلات برخوردار می شدند اما نیازی نداشتند ، آن را در بازار غیررسمی و غیر شفاف واگذار می کردند که با راه اندازی بازار اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس این بازار هم شفاف شده و هزینه تامین این خدمت هم ارزان تر شده است.

شریفی گفت: این بازار از سال ۸۹ راه اندازی شده است و کسانی که برای خرید مسکن می خواهند از این امتیازات استفاده کنند ، می توانند به کارگزاری فرابورس مراجعه و این اوراق را برای بانک مسکن نزدیک محل خرید تهیه کنند.

مدیر روابط عمومی با اشاره به اینکه اخیرا سوء استفاده بنگاه داران از اوراق امتیاز تسهیلات وام مسکن گزارش ممتاز به نقل از شده است ، گفت: این کار ناشی از آگاهی نداشتن برخی شهروندان بوده که خوشبختانه با اطلاع رسانی های گسترده به ویژه از طریق رسانه ها گروهی کمتر شده است و از متقاضیان می خواهیم 

برای دریافت اوراق فقط به فرابورس مراجعه کنند. 

شریفی تصریح کرد: برخی از بنگاه های مسکن از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده اند و باگرفتن مبالغ کلان اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می کنند و این اشخاص چون  اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند ، به جای فرابورس به بنگاه های معاملات املاک می روند و چند صد هزار تومان کارمزد پرداخت می کنند.

شریفی افزود : متقاضیان دریافت اوراق تسهیلات مسکن با مراجعه به کارگزاری فرابورس می توانند با مبلغ کارمزد بسیار پایین کل اوراق را خریداری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.