۲۲ سالگی لینوکس با ارسال پیامی خاطره انگیز

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

لینوس توروالدز مبدع سیستم عامل متن باز لینوکس پس از ۲۲ سال با ارسال پیامی خاطره انگیز سالگرد تولد آن را به جهانیان یادآور شد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از لینوکس، لینوس توروالدز در چنین روزی در سال ۱۹۹۱ پیامی را در یک گروه خبری الکترونیک ارسال کرد و در آن از طراحی یک سیستم عامل متن باز برای اولین بار خبر داد. او در واقع هسته اصلی لینوکس را از این طریق طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داد.
 
وی پس از ارسال این پیام از دیگر کاربران خواسته بود تا اشکالات و ضعف‌های این سیستم عامل نوپا را متذکر شوند. حال وی پس از ۲۲ سال هسته اصلی نسخه تازه لینوکس موسوم به Linux 3.11-rc7 را طراحی کرده و برای معرفی آن پیام خاطره انگیز  دیگری به سبک پیام سال ۱۹۹۱ برای دوستان و همکارانش ارسال کرده است.
 
در این پیام که در گوگل پلاس انتشار یافته، آمده است: سلام به همه آنهایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. من در حال کار بر روی یک سیستم عامل رایگان هستم و این کار برای من یک سرگرمی است، حتی اگر این سیستم عامل بزرگ و حرفه‌ای باشد… این سیستم عامل از آوریل سال ۱۹۹۱ تا حالا در حال تکمیل است و هنوز آماده نشده. من دوست دارم بازخوردهای شما را در مورد نقاط ضعف و قوت Linux 3.11-rc7 دریافت کنم.
 
حتی انتخاب نام نسخه به روز شده لینوکس هم یادآور خاطرات قدیمی است. استفاده از عنوان نسخه ۳٫۱۱ یادآور عرضه ویندوز ۳٫۱۱ در ۲۰ سال قبل به منظور استفاده بر روی رایانه‌های Workgroup است. در این نسخه از لینوکس امکانات مدیریتی تازه‌ای در نظر گرفته شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.