۲۳ درصد کشمش کشور در شهرستان ملایر تولید می‌شود.

فرماندار ملایر در نخستین کنفرانس ملی انگور در شهرستان ملایر یکی از تولیدات مهم کشاورزی در این شهرستان را انگور و مشتقات حاصل از آن عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۲ درصد از تولید محصولات کشاورزی در استان همدان مربوط به شهرستان ملایر بوده و ملایر در تولید پنج محصول رتبه نخست را در استان همدان داراست.

به گزارش ایاناخیریانپور  با اشاره به وجود ۱۰ هزار هکتار باغات انگور در شهرستان ملایر گفت: ۶٫۵ درصد از انگور کشور در ملایر تولید می شود.

وی عنوان داشت: ۶۴ درصد از اراضی زیر کشت انگور استان در شهرستان ملایر است که ۶۰ درصد انگور استان از این باغها برداشت می شود.

خیریانپور تولید کشمش را یکی از مهم ترین مشتقات انگور در جهان عنوان کرد و گفت: در دنیا حدود ۸۵۰ هزار تن کشمش تولید می شود که از مجموع ۱۴۰ هزار تن تولید کشور ما ۳۴ هزار تن آن مربوط به شهرستان ملایر است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ درصد از کشمش تولیدی کشور مربوط به شهرستان ملایر است و از نظر کیفیت نیز در جایگاه برتری در کشور هستیم گفت: شهرستان ملایر بعد از آذربایجان غربی رتبه دوم را در تولید کشمش در کشور دارد.

فرماندار ملایر به وجود ظرفیت های بالفعل و بالقوه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تولید محصول با کیفیت وجود گمرک، ایجاد پژوهشکده انگور و منطقه ویژه اقتصادی خشکبار در سامن می تواند در آینده ای نزدیک در ایجاد فضای بهتر برای صادرات و تولیدات باکیفیت تر در شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.