۲۳ کانون فرهنگی و هنری از ابتدای امسال در مساجد املش دایر شده است

ˈسید عباس موسویˈ عصر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان املش فعالیت دارند و هدف از تشکیل این کانون ها جذب جوانان به مساجد و سپردن بخشی از کارهای فرهنگی و دینی به آنهاست.

وی افزود: علاوه بر این؛ کمک های لازم برای فعال کردن کانون های مساجد از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می گیرد که مهمترین کارهای انجام شده؛ برگزاری جشن های بزرگ با شرکت مردم و مسوولان و تشکیل کتابخانه های بزرگ و ارزشمند در این مساجد است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش بیان داشت: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان امسال نیز ۳۷ کلاس آموزش قرآن، دو کلاس خوشنویسی و دو کلاس طراحی و نقاشی و همچنین تئاتر با جذب بیش از یک هزار نفر از جوانان و نوجوانان دایر شد.

وی با اشاره به اهمیت زبان گیلکی و ترویج آن در جامعه گفت: از تیرماه امسال؛ در آخرین چهارشنبه هر ماه، جلسات انجمن ادبی شعر و گویش گیلکی در محل این اداره برگزار می شود و علاقمندان می توانند در این جلسات حضور یابند.

موسوی همچنین از برگزاری کلاس های تخصصی قرائت قرآن ویژه خواهران خبر داد و افزود: این کلاس ها برای اولین بار با حضور ۴۵ نفر از خواهران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش تشکیل شده که از دیگر برنامه های این اداره در راستای اهداف دینی می باشد.

وی اضافه کرد: برای این کلاس ها برنامه های جانبی مانند برگزاری مسابقات و اردوهای تفریحی – زیارتی نیز پیش بینی شده است.

شهرستان املش در شرق استان گیلان قرار دارد.ک/۳

۶۹۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.