۲۵ میلیون دلار به فعالیتهای سینمایی اختصاص یافت

۲۵ میلیون دلار به فعالیتهای سینمایی اختصاص یافت

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور از ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی جهت اختصاص ۲۵ میلیون دلار برای انجام فعالیت‌های سینمایی که موضوع مصوبه جلسات قبلی این شورا بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه سازمان سینمایی جدا از کارهای اجرایی خود، باید در حوزه سینما و هنر نظریه‌پردازی کند، گفت: این سازمان باید به طور کلی نیازهای جامعه را رصد نموده و چند سال جلوتر از جریان سینمای کشور حرکت کند.

 رییس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورایعالی سینما، خطاب به اعضای این شورا خاطرنشان کرد: اگر به خود القا کنیم که حرفی برای گفتن نداریم، در آن صورت نمی‌توان به اهداف طراحی شده برای سینمای کشور دست یافت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مبانی و اندیشه انقلاب اسلامی قدرت اقناع همه نیازهای فکری جامعه را دارد، گفت: باید از این قدرت در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بخصوص در امر هنر استفاده کرد.

وی اظهار داشت: سینماگران جزو نخبگان کشور هستند و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که اقدامات و تلاش‌های آنان در مسیر پیشرفت سینمای کشور هدایت شود.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه خاص به تدوین اساسنامه خانه سینما تصریح کرد: باید در عرصه سینمای کشور بنیانی گذاشته شده وایده هایی در اندیشه‌ها و عمل افراد جای گیرد که اگر در آینده برخی از مسئولیت خود کنار رفتند، آن ایده تغییر نکند و این وظیفه سینماگران است تا با همفکری یکدیگر در این راستا گام بردارند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هدف انقلاب اسلامی، احیای حق بود و شرط برخورداری جمهوری اسلامی از جذابیت و مطلوبیت برای دیگران، پافشاری روی عدالت و حقوق ملت است و اگر سینما در این راستا حرکت کند، می‌تواند به پیشرفت‌های چشمگیری نایل آید چرا که از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار مناسبی برای تحقق این منظور برخوردار است؛ آنچه دل‌ها را زیر و رو می‌کند، احیاء عدالت و حق‌طلبی است.

رییس‌جمهور همچنین از ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی جهت اختصاص ۲۵ میلیون دلار برای انجام فعالیت‌های سینمایی که موضوع مصوبه جلسات قبلی این شورا بود، خبر داد.

در ادامه این جلسه اعضای شورایعالی سینما ضمن بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود درباره مسایل مبتلا به سینما و هنرمندان، راهکارهای تامین بیشتر رفاه سینماگران از جمله معرفی آنان جهت دریافت مسکن مهر و تشکیل هیاتی از اهالی سینما برای تدوین اساسنامه ایجاد یک تشکل جدید به منظور انجام فعالیت‌های جنبی نظیر برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جشن‌ها و جلسات نقد و بررسی را مورد بحث و تصویب قرار دادند.

همچنین این شورا موظف گردید اتاق فکری را جهت ایجاد جریانات فرهنگی برای ارتقای ارزش‌های اخلاقی و تعالی معنوی انسان‌ها در حوزه سینما با رویکرد بین‌المللی تشکیل دهد.

این شورا با استناد به کمیسیون موضوع ماده (۵) قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری کشور مقرر کرد در هر استان یک پردیس سینمایی با استانداردهای مطلوب احداث شود.

طراحی روش‌ها و راهکارهای افزایش رغبت مردم برای رفتن به سینما، تامین بودجه برای صندوق فرهنگ و هنر مخصوص سینماگران و تدوین و تصویب آیین‌نامه جلوگیری از رفتارهای سلیقه‌ای و غیرقانونی در راستای اکران فیلم‌های دارای مجوز از سازمان امور سینمایی کشور از دیگر مصوبات سومین جلسه شورایعالی سینما بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.