۲۶ درصد درآمدهای نفتی سال آینده به صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد

۰۷م آذر ،

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی در کنفرانس سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: ۲۶ درصد درآمدهای نفتی سال آینده به صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شانا، دودانگه با بیان این که صندوق توسعه ملی با هدف مشارکت در توسعه اقتصادی کشور تشکیل شده است، افزود: سال اول مقرر شده بود که ۲۰ درصد از درآمد فروش نفت به این صندوق اختصاص یابد، اما این رقم امسال به ۲۳ درصد و سال آینده به ۲۶ درصد خواهد رسید.
 
وی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی بیش از ۴۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد و در آینده به تدریج با همکاری دیگر نهادهای مرتبط می توان سهم بیشتری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کرد.
 
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی مطمئن و سودآور است و به ویژه صنایع تکمیلی پتروشیمی قابلیت آن را دارد که با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا بیش از قبل گسترش یابد.
 
دودانگه با بیان این که صندوق توسعه ملی، پشتیبان صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: آمادگی داریم با اعطای تسهیلات موردنیاز، روند توسعه این صنعت ارزش آفرین را آسان سازی کنیم.
 
وی گفت: صندوق ظرفیت آن را دارد تا به سرمایه گذاران خارجی هنگام مشارکت با سرمایه گذاران داخلی تسهیلات اعطا کند.
 
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: در یک و نیم سال قبل با ۱۴ بانک، قرارداد عاملیت منعقد شده که ۲۲ درصد از بخش صنعت تسهیلات منعقد شده مربوط به صنعت پتروشیمی است.
 
به گفته دودانگه، صندوق آمادگی کامل دارد تا در پروژه های معرفی شده وزارت نفت برای بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی همکاری کند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.